Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6434
Title: Формування мотивації до навчальної діяльності майбутніх учителів фізичної культури
Other Titles: Forming physical culture teachers’ motivation to study
Authors: Мельнік, Анастасія Олександрівна
Melnyk, Anastasiia
Черній, Валентина Петрівна
Chernii, Valentyna
Keywords: мотивація
освітній процес
інновації
студент
ігрові технології
функціональна музика
motivation
educational process
innovations
student
game technologies
functional music
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Мельнік А. О. Формування мотивації до навчальної діяльності майбутніх учителів фізичної культури / А. О. Мельнік, В. П. Черній // Наука і освіта. - 2017. - №8. - С.150-156.
Abstract: У статті розглядається проблема формування мотивації до навчання майбутніх учителів фізичної культури засобами інноваційних технологій як однієї з необхідних педагогічних умов професійної підготовки спеціалістів галузі фізичного виховання і спорту. Визначено актуальність проблеми впровадження інноваційних технологій в освітній процес факультетів фізичного виховання. Організація інноваційного навчання передбачала моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, функціональної музики в процесі вивчення циклу дисциплін професійної і практичної підготовки. З’ясовано, що концептуальною стратегією формування готовності майбутніх учителів до професійної діяльності є підвищення мотивації студентів до навчання, яка формувалася поетапно. Перший етап характеризується усвідомленням спонукання, яке полягало в розумінні його предметного змісту, способів дії та результату. Другий етап передбачає прийняття мотиву. Усвідомлене спонукання перетворюється на особистісний мотив, запропоновані засоби внутрішньо прийняті студентами, тобто співвіднесені з ієрархією особистісних пізнавальних цінностей. Третій етап пов’язаний з реалізацією мотиву, на якому його спонукальна функція поєднувалася з функцією задоволення потреби. На четвертому етапі мотив закріплювався в характері студента, перетворювався на властивість особистості, тобто на потенційні спонукання. Кінцевим етапом в розвитку мотивів була актуалізація потенційних спонукань, тобто відповідний вияв їх як рис особистості в умовах внутрішньої або зовнішньої необхідності. З метою впровадження в навчальний процес обраних експериментальних засобів навчання було попередньо з’ясовано стан викладання і бажання відвідування студентами факультету фізичного виховання занять з циклу фахових дисциплін. Застосування інноваційних технологій дозволило встановити певні вимоги до організації і проведення практичних занять. Структура таких занять передбачає дидактичну мотивацію, оголошення теми та очікуваних навчальних результатів, надання необхідної інформації, застосування новітніх засобів, підведення підсумків, оцінювання результатів академічної діяльності. Доведено, що методика викладання фахових дисциплін з використанням ігрових технологій та функціональної музики сприяє формуванню у студентів професійноорієнтованих цінностей, навичок і вмінь необхідних для майбутньої професійної діяльності. The article deals with the peculiarities of forming future Physical Culture teachers’ motivation for studying by means of innovative technologies as one of the necessary pedagogical conditions of professional training of specialists in the field of physical education and sports. The organization of innovation training included modeling of life situations, use of role-playing games, functional music in the process of studying. In order to determine the level of the students’ motivation for studying the modified method of N. Luskanova was applied. The survey involved third-year students (n=66 persons) and fourth-years students (n=46 persons) of the Faculty of Physical Education. The process of forming motivation for training was carried out in the following sequence: the creation of conditions for the emergence of motivation to study, which contribute to the emergence of the need for knowledge and skills acquisition; the formation of a positive attitude to the subject and educational process in general; the organization of activities under conditions of which real cognitive interest was formed. For the formation of motivation of future Physical Culture teachers such innovative practical methods as team work, game technologies and art therapy were used. It has been proved that the method of teaching professional disciplines using game technologies and functional music promotes the formation of students of occupation-related values, skills and abilities, and the most important thing is that it helps to form their motivation to study, which has been proved by the comparison of the survey results before and after implementing the innovative teaching methods.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6434
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melnyk.pdf572.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.