Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6427
Title: Професійна підготовка майбутніх учителів української мови і літератури: компетентнісний підхід
Other Titles: Professional training of future teachers of ukrainian language and literature: competence-based approach
Authors: Крищук, Валентина Леонідівна
Kryshchuk, Valentyna
Keywords: компетентнісний підхід
професійна підготовка
базові компетентності
майбутні учителі української філології
вчитель-словесник
competence-based approach
professional training
key competences
future Ukrainian teachers
philologist
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Крищук В. Л. Професійна підготовка майбутніх учителів української мови і літератури: компетентнісний підхід / Л. В. Крищук // Наука і освіта. - 2017. - №8. - С.97-103.
Abstract: Актуальність досліджуваної проблеми зумовлена об’єктивною потребою в підготовці конкурентоспроможного фахівця української філології на сучасному ринку праці. У статті актуалізовано проблему компетентнісного підходу у професійній підготовці майбутнього фахівця української філології. Розглянуто структуру професійної компетентності студентів-філологів, висвітлено зміст сучасних досліджень щодо компонентів професійної підготовки фахівців української філології. Визначено базові компетентності у професійній підготовці вчителя-словесника, їх показники: соціально-особистісні компетентності (показники: усвідомлення необхідності навчання та самовдосконалення протягом життя; креативність у професійній та науковій діяльності; здатність до системного, критичного мислення); загальнонаукові компетентності (базові уявлення про основи філософії, що сприяють розвиткові загальної культури, соціалізації особистості, розумінню причинно-наслідкових зв’язків розвитку мови й суспільства, орієнтують на морально-етичні цінності, розширюють знання про вітчизняну історію, мову та культуру, а також уміння використовувати ці знання в професійній діяльності; базові знання в галузі сучасних інформаційних технологій, навички використання програмних засобів і роботи в комп’ютерних мережах, уміння використовувати інтернет-ресурси; базові уявлення про основи наукової діяльності та її організацію); інструментальні компетентності (здатність до усної та письмової комунікації українською мовою; навички дослідницької діяльності у філології, навички роботи з комп’ютером); комунікативні компетентності (здатність до ділової комунікації в професійній сфері, знання основ ділового спілкування; уміння вести дискусію, аргументувати свою позицію, представляти результати наукової діяльності; здатність оперувати термінологічним апаратом із загального мовознавства для характеристики мовних процесів і явищ). Презентовано експериментальну методику формування професійної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури. Подано результати початкового і прикінцевого етапів дослідження. The relevance of the issue is explained by the need for training highly-qualified experts in the field of the Ukrainian language who can be competitive at modern labor market. The paper aims to reveal the peculiarities of competencebased approach to training students majoring in the Ukrainian language and literature in terms of transformations taking place in the system of higher education, as well as to find out the key competences necessary for efficient work in the field. There have been distinguished the following key competences and their indicators: socio-personal competences (indicators: understanding the necessity of lifelong education and self-development; critical thinking skills), general scientific competences (basic knowledge on Philosophy contributing to the development of general culture, socialization, understanding the bonds between the development of the language and the society, the ability to use ICT in work, general research skills, etc.), instrumental competences (oral and written communication skills, research skills in the field of Philology); communicative competence (business communication skills, knowledge of terminology within a specialty, etc.). The experiment involved 60 students majoring in the Ukrainian language and literature who were divided into control and experimental groups. The control group was taught according to traditional methods and there has been introduced the experimental technique of forming future Ukrainian language teachers’ professional competence by means of such disciplines as “Philosophy”, “Pedagogy”, “Psychology”, “Stylistics of Ukrainian Language”, “History of Ukrainian Literature”, etc. in the experimental group. The set of didactic and methodical exercises implemented in the curriculum of the experimental group has contributed to the formation of the key competences of students which has been experimentally checked according to the distinguished indicators.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6427
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kryshchuk.pdf574.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.