Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6385
Title: Peculiarities of university language training of medical students (based on John Dewey’s conception of education)
Other Titles: Особливості мовленнєвої підготовки спеціалістів реабілітаційного спрямування у вищих навчальних закладах (з урахуванням педагогічної концепції Дж. Д’юї)
Особенности речевой подготовки специалистов реабилитационного направления в высших учебных заведениях (С учетом педагогической концепции Дж. Дьюи)
Authors: Strazhnikova, Inna
Venhrynovych, Nataliia
Chopyk, Yurii
Стражнікова, Інна
Венгринович, Наталія
Чопик, Юрій
Keywords: John Dewey
reformatory pedagogy
speech culture
foreign language
rehabilitation specialists
communication foundations
мовленнєва культура іноземною мовою
фахівці реабілітаційного спрямування
мовленнєві засади
речевая культура иностранного языка
специалисты реабилитационного направления
речевые основы
Issue Date: 2018
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Strazhnikova I. Peculiarities of university language training of medical students (based on john dewey’s conception of education / I. Strazhnikova, N. Venhrynovych, Y. Chopyk // Наука і освіта. – 2018. – №4. – С. 130-136.
Abstract: The article examines the role of philological training as a precondition for future specialists’ professional training modernization in conformity with their worldview perception. John Dewey’s conception of education has been considered which acted as a basis for the development of experimental technique aimed at medical students’ linguistic culture formation. To verify the effectiveness of the suggested technique, a program of experimental study of foreign language training at rehabilitation departments has been introduced and tested. У статті розглядається роль філологічної освіти як чинника, що здійснює вплив на освіту, виступаючи передумовами модернізації професійної підготовки майбутнього спеціаліста у пізнанні формування світогляду. Для перевірки дієвості системи формування впроваджено та апробовано програму експериментального дослідження вивчення іноземної мови на факультетах напряму реабілітації. В статье рассматривается роль филологического образования как фактора, оказывающего влияние на образование, выступая предпосылками модернизации профессиональной подготовки будущего специалиста в познании формирования мировоззрения. Для проверки действенности системы формирования внедрена и апробирована программа экспериментального исследования изучения иностранного языка на факультетах направления реабилитации.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6385
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Inna Strazhnikova.pdf790.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.