Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6357
Title: Types of Consumers According to Their Perceptions of Brands’ Environmental Friendliness in Brand Communications
Other Titles: Типи споживачів відповідно до сприймання ними екологічності бренду в бренд-комунікаціях
Authors: Homolska, Liliia
Гомольська, Лілія Петрівна
Keywords: brand
brand image
environmental friendliness of a brand
attitude
brand communication
consumer’s psychology
loyalty
бренд
образ бренду
екологічність бренду
атитюд
бренд-комунікація
психологія споживача
лояльність
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Homolska L. Types of Consumers According to Their Perceptions of Brands’ Environmental Friendliness in Brand Communications / L. Homolska // Наука і освіта. - 2017. - №7. - С. 63-69.
Abstract: The article presents the results of the research on the peculiarities of Ukrainian consumers’ perception of brands’ environmental friendliness in brand communications. Brand communications are a set of specific actions in social interaction process (interpersonal, intergroup, mass-scale) that affect the opinions, motives, attitudes and behaviour of consumers towards certain companies, their products and (or) services. The result of brand communications is the image of a brand as a social object. The effectiveness of brand communications results in the formation of consumers’ loyalty as an attitude, which is developed dynamically and motivates individuals to buy and consume a certain product (service). There have been presented the results of empirical research that outline the types of consumers according to their perception of brands’ environmental friendliness in brand communications. Besides, there have been identified statistically significant differences in categorization of consumer types, depending on a number of socio-demographic and professional factors; the impact of brand equity on loyalty as a socio-psychological mechanism of effective brand communication for food products. The prospects of further studies involve the determination of psychosocial mechanisms and factors of effective brand communications, theoretical justification, development and testing of social and psychological training programs for future managers, marketing specialists, advertising sector employees aimed at developing brand communications skills. У статті наведено результати дослідження особливостей сприймання українськими споживачами екологічності бренду в бренд-комунікаціях. Бренд-комунікація являє собою комплекс певних дій у процесі соціальної взаємодії (міжособистісної, міжгрупової, масової), які впливають на думку, мотиви, установки, поведінку споживачів щодо певних компаній, їх продуктів і (чи) послуг. Результатом бренд-комунікації є образ бренду як соціального об’єкту. Про ефективність бренд-комунікацій йдеться у випадку, коли сформований образ бренду формує лояльність споживачів як атитюд, що динамічно розвивається і мотивує індивідів до придбання та споживання відповідного продукту (послуги). За результатами емпіричного дослідження констатовано, що екологічність бренду є вагомим соціально-психологічним механізмом ефективності бренд-комунікацій. За результатами кластерного аналізу виокремлено 4 типи споживачів за сприйманням екологічності бренду в бренд- комунікаціях: «орієнтовані на особистісну значущість екологічності бренду», «орієнтовані на образ бренду, що створює виробник», «орієнтовані на конвенційний рівень бренд-комунікацій», «не орієнтовані на екологічність бренду». Виявлено статистично значущі відмінності у розподілі типів споживачів залежно від ряду соціально-демографічних та організаційно-професійних чинників. Так, зокрема, жінки більше, ніж чоловіки орієнтовані на особистісну значущість екологічності бренду, натомість серед чоловіків дещо більша представленість таких, що взагалі не орієнтовані на екологічність бренду. Серед молодших за віком споживачів більше тих, хто орієнтований на конвенційний рівень бренд-комунікації або взагалі не орієнтований на екологічність бренду в якості регулятора споживацької поведінки (p< 0,01). За результатами дисперсійного аналізу визначено особливості лояльнoстi споживачів залежно від сприйняття ними екологічності бренду як одного із соціально-психологічних механізмів ефективної бренд-комунікації для товарів продовольчої групи. Перспективи подальших досліджень полягають у визначенні сукупності соціально-психологічних механізмів і чинників ефективних бренд- комунікацій, теоретичному обґрунтуванню, розробленні та апробації соціально-психологічних програм підготовки майбутніх менеджерів, маркетологів, працівників рекламної сфери до ефективних бренд-комунікацій тощо.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6357
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Homolska.pdf613.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.