Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6343
Title: Programme of Correction of Emotional Development Disorders in Mentally Retarded Primary School Students Taking One-On-One Training
Other Titles: Програма корекції порушень емоційного розвитку розумово відсталих молодших школярів індивідуальної форми навчання
Authors: Kovalenko, Viktoriia
Коваленко, Вікторія Євгенівна
Keywords: emotional development
intellectual disability
one-on-one training
correction
programme
емоційний розвиток
розумова відсталість
індивідуальна форма
навчання
корекція
програма
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Kovalenko V. Programme of Correction of Emotional Development Disorders in Mentally Retarded Primary School Students Taking One-On-One Training / V. Kovalenko // Наука і освіта. - 2017. - №7. - С.11-15.
Abstract: The paper deals with the issue of correction of mentally retarded primary school students’ emotional development in one-on-one training environment. The learning environment is considered as a system of correctional impact on the development of a mentally retarded child by means of creating special conditions contributing to his/her health preservation, as well as on the formation of his/her personality as an integral structure consisting of such components as cognitive processes, emotional and volitional sphere, experience (knowledge, abilities, skills, and habits), needs, interests, goals, and motives. The learning environment of one-on-one training cannot be characterised by adaptability as it cannot provide a child with the conditions contributing to his/her acquisition of culture elements considering his/her age characteristics, internal resources and opportunities, which negatively affects his/her emotional development. That is why the correction of emotional development components is an important condition of mentally retarded children’s socialisation. The study aims to describe the developed complex programme of correction of mentally retarded primary school students’ (taking one-on-one training) emotional development. The programme is based on the technologies of direct and indirect influence. The technology of direct influence is applied to correct and develop the emotional sphere of mentally retarded school students. It involves the lessons of individual and group correction in terms of behavioural approach to psychocorrection. The technology of indirect influence is focused on the maximum realisation of correctional opportunities of the learning environment (home conditions). It provides the reconstruction of environmental and subject, psycho-didactic and social conditions which have an indirect impact on the harmonisation of the components of emotional development. The efficiency of the suggested programme has been proven by conducting the experiment among mentally retarded children living in some cities of Ukraine (Henichesk, Petrovske, Luhansk). У статті розглядається проблема корекції порушень змістового та інструментального компонентів емоційного розвитку розумово відсталих молодших школярів, які навчаються в освітньому середовищі індивідуальної форми навчання. Освітнє середовище розглядається як система корекційного впливу на хід розвитку розумово відсталого учня шляхом створення спеціальних умов (просторово-предметних, психодидактичних, соціальних), що сприяють збереженню його здоров’я та формуванню особистості як цілісної структури в єдності таких її компонентів, як пізна-вальні процеси й емоційно-вольова сфера, досвід (знання, уміння, навички, звички), потреби, інтереси, цілі та мотиви. Освітнє середовище індивідуальної форми навчання втрачає свою адаптивність, адже у ньому обмежуються умови для успішного присвоєння елементів культури розумово відсталою дитиною з урахуванням її вікових особливостей, внутрішніх ресурсів і можливостей, що негативно впливає на емоційний розвиток дітей. Тому корекція змістового й інструментального компонентів емоційного розвитку виступає важливою передумовою покращення процесу соціалізації розумово відсталих молодших школярів, нормалізації контактів із оточенням та гармонізації розвитку їхньої особистості. Метою статті є теоретичне обґрунтування комплексної програми корекції емоційного розвитку розумово відсталих молодших школярів – учнів індивідуальної форми навчання. Шляхом аналізу літературних джерел, обґрунтування, а також концептуалізації теоретичного змісту та узагальнень наукових здобутків у статті наведено комплексну програму корекції порушень емоційного розвитку шляхом організації процесу корекційнорозвивального впливу на емоційну сферу з використанням технологій прямого й опосередкованого впливу. Технологія прямого впливу спрямовується на корекцію та розвиток емоційної сфери розумово відсталих молодших школярів, актуалізацію компенсаторних можливостей і передбачає проведення занять програми індивідуально-групової корекції в аспекті поведінкового підходу психокорекції. Технологія опосередкованого впливу спрямовується на максимальну реалізацію корекційних можливостей освітнього середовища індивідуального навчання (домашніх умов). Вона передбачає перебудову просторово-предметних, психодидактичних та соціальних умов, які побічно впливають на гармонізацію змістових та інструментальних компонентів емоційного розвитку. Ефективність запропонованої програми доведено шляхом її впровадження в освітніх закладах з учнями індивідуальної форми навчання з розумовою відсталістю.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6343
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovalenko.pdf574.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.