Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6342
Title: Феноменологічно-синергетична методологія конструювання умов становлення цінностей особистості студента-спортсмена
Other Titles: Phenomenological and synergetic methodology of designing conditions for the development of students-athletes’ values
Authors: Романюк, Людмила Василівна
Romaniuk, Liudmyla
Деспоташвілі, Медея
Despotashvili, Medea
Коробейніков, Георгій Валерійович
Korobeinikov, Heorhii
Keywords: цінності
становлення цінностей
психотехніка становлення цінностей
особистість спортсмена
раціональна психотехніка
феноменологічна психопедагогіка
конструктивний простір
values
development of values
psychological technique for the development of values
sportsman’s personality
rational psychotechnique
phenomenological psycho-pedagogy
constructive environment
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Романюк Л. В. Феноменологічно-синергетична методологія конструювання умов становлення цінностей особистості студента-спортсмена / Л. В. Романюк, М. Деспоташвілі, Г. В. Коробейніков // Наука і освіта. - 2017. - №7. - С.5-10.
Abstract: Метою дослідження є висвітлення таких умов становлення цінностей у розвитку особистості спортсмена, як організація здорового конструктивного простору зайнятості особистості (університетського, професійного, родинного) та використання раціональних психотехнік, пов’язаних із руховою активністю, а також аналіз становлення цінностей особистості спортсмена за результатами створеної та апробованої програми. Для досягнення мети було здійснено підбір, розробку й апробування комплексу методів та валідних і надійних методик для дослідження цінностей соціально-професійних груп спортсменів у кроскультурному просторі, а також емпіричне визначення особливостей становлення цінностей особистості спортсмена раннього дорослого віку в кроскультурному контексті. У контрольному експерименті взяла участь 81 особа, з яких – 28 українських студентів-спортсменів другого року навчання, кроскультурну вибірку склали 28 студентівспортсменів з Румунії і 25 – з Грузії. Отримані результати виявили зміни та ефекти становлення цінностей особистості студентів-спортсменів. Як показали результати контрольного ексмерименту, піднялися рейтинги усіх учасників за ціннісними факторами відкритості до змін та досягнень, які пов’язані із суб’єктивним благополуччям як індикатором здоров’я досліджуваних. Водночас знизилися рейтинги ціннісних факторів консерватизму і влади. Було зафіксовано підвищення пізнавального та творчого потенціалу осмислення позитивних цінностей у результаті цілеспрямованого впливу, який посилює їх становлення в студентівспортсменів, що й визначає їх суб’єктивне благополуччя у життєвому просторі. Результатом застосування програми є подальше зростання зрілості особистісних структур спортсмена, пов’язаних зі становленням цінностей. Це також визначає її позитивні зміни в тенденціях до самоактуалізації з акцентом на ціннісному блоці смисложиттєвих орієнтацій. The paper aims to highlight such conditions of the formation of values in the development of a sportsman’s personality as the organization of healthy constructive environment of personality’s occupation (university, professional and personal), the use of rational psychological techniques associated with motor activity, as well as to analyze the formation of vales of a sportsman’s personality according to the results of the designed and approbated program. The experiment involved 81 sportsmen, in particular 28 Ukrainian students-sportsmen of the 2nd year of study, 28 studentssportsmen from Romania and 25 – from Georgia. The control groups were taught according to the designed program for the formation of values consisting of the following stages: motivation, assessment, development, control assessment of values and subjective well-being as an indicator of personality’s health. It has three parts: theoretical, diagnosing and axiological training. Its theoretical part involves eight lectures lasting for 2 hours each. The diagnosing stage is realized during practical classes. It aims to introduce the methods of self-assessment of values and value systems to students, as well as provide them with an opportunity to master psychological knowledge about their own personalities. Axiological training involves a case for working with values. According to the research outcomes, the respondents’ scores according to the value factors of openness to changes and achievements associated with subjective well-being as an indicator of health have greatly increased. Meanwhile the scores of value factors of conservatism and authority have reduced. The application of the program results in the development of personal structures of sportsmen which is connected with the development of values. The use of the designed program makes it possible to activate the self-organization process of the development of sportsmen’s values in a new creative way
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6342
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romaniuk.pdf584.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.