Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6338
Title: Методи підвищення ефективності та якості викладання нарисної геометрії
Other Titles: Ways of improving the efficiency of teaching descriptive geometry
Authors: Сидорова, Наталія Валеріївна
Sydorova, Nataliia
Думанська, Вероніка Валентинівна
Dumanska, Veronika
Доценко, Юлія Валеріївна
Dotsenko, Yuliia
Keywords: графічна підготовка
побудова та читання креслення
методи навчання
ефективність та якість підготовки студентів
нарисна геометрія
наочні посібники
успішність студентів
демонстраційний стенд
graphic training
technical drawing
teaching methods
efficiency and quality of training
descriptive geometry
textbooks
academic performance
showcase
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Сидорова Н. В. Методи підвищення ефективності та якості викладання нарисної геометрії / Н. В. Сидорова, В. В. Думанська, Ю. В. Доценко // Наука і освіта. - 2017. - №6. - С.161-166.
Abstract: Низький рівень підготовки студентів висуває особливі вимоги до методів навчання. Умови щодо змісту і якості графічної підготовки викликають необхідність вдосконалення форми і методів організації індивідуальної та самостійної роботи студентів. Розроблено нові методи викладання дисципліни студентам спеціальності 191 «Архітектура та містобудування». З метою підвищення ефективності та якості викладання авторами розроблено та виготовлено демонстраційні стенди. Стенд для демонстрації тіней макетів запропоновано для вивчення розділу «Тіні», а стенд «дзеркальна кімната» – для вивчення розділу «Відображення». У статті детально описуються обидва розроблених демонстраційних стенди та наведено їх наочні зображення. Для виявлення переваг запропоновані методи викладання були впроваджені в навчальний процес. В експериментальній групі студенти виконували завдання з використанням розроблених демонстраційних стендів. У статті також досліджуються критерії, що характеризують оцінювання якості робіт та термін їх виконання при вивченні тем «Тіні» та «Відображення». Наведено дані цих показників для групи студентів, які навчалася за новою методикою, та тих, хто навчався за традиційною схемою без використання розроблених макетів. Отримані результати вказують на переваги нових методів викладання та підтверджують гіпотезу дослідження. Порівняльний аналіз вихідних параметрів свідчить про те, що розроблені методи сприяють кращому розумінню та засвоєнню тем занять, що, в свою чергу, веде до заохочення студентів до навчання. Запропоновані методи сприяють більш глибокому розумінню матеріалу, вчать переносити на креслення реальні об’єкти та будувати відображення, що, відповідно веде до підвищення успішності. Використання розроблених методів при проведенні занять сприяє підвищенню творчого потенціалу студентів, допомагає розвинути їх об’ємно-просторове мислення, внаслідок чого підвищується рівень підготовки майбутніх фахівців. Упровадження у навчальний процес пропонованих нових методів допоможе викладачам нарисної геометрії удосконалити процес навчання з цієї дисципліни. The low level of students’ professional competence puts forward new requirements to the teaching methods. The conditions of content and quality of teaching Descriptive Geometry demand to improve the forms and methods of students’ individual work organization. Besides, Ukrainian engineering universities face a problem of lack of students’ technical drawing skills which is caused by the removal of this subject from school curricula. As a result, a university teacher has to spend a lot of time (allocated for teaching a certain discipline) teaching drawing to students. It is recommended to add Technical Drawing for senior school students who are going to enter engineering higher educational institutions at least as extracurricular activities to make them more prepared for university education in the field. The paper aims to present new methods of teaching Descriptive Geometry to university students majoring in Architecture, and check their efficiency for the development of the correspondent skills. In order to increase the quality of teaching “Descriptive Geometry” and “Engineering Drawing” to university students there have been created and produced special showcases. A showcase aimed at demonstrating the models’ shades is suggested for teaching the topic “Shades”, and a showcase “Mirror room” can be used to teach the topic “Reflection” to students. In order to check the efficiency of the method, the showcases were implemented into the educational process of Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture. The students who took part in the survey were divided into control and experimental groups. The control group was taught according to traditional methods and the experimental one was taught using the showcases. The research outcomes demonstrate the effectiveness of the developed techniques and prove the research hypothesis which implies that the application of the showcases will help students majoring in “Architecture and Engineering” acquire the material and master necessary skills more efficiently and faster. It has been concluded that the developed techniques contribute to better comprehension of topics by students, which, in turn, encourages them to study with pleasure.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6338
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sydorova.pdf600.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.