Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6329
Title: Проблеми формування основ педагогічної майстерності магістрантів, які отримали ступінь бакалавра за різними спеціальностями
Other Titles: Development of pedagogical excellence in master-degree students having bachelor’s degree in different specialties
Authors: Скоромна, Маріанна Володимирівна
Скоромная, Марианна Владимировна
Skoromna, Marianna Volodymirivna
Полянська, Катерина Валеріївна
Polianska, Kateryna
Keywords: бакалаври
компетенції
магістранти
майстерність
педагогічна навчально-професійна діяльність
pedagogical excellence
educational and professional activities
competency formation
Master-degree students
Bachelor’s degree
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Скоромна М. В. Проблеми формування основ педагогічної майстерності магістрантів, які отримали ступінь бакалавра за різними спеціальностями / М. В. Скоромна, К. В. Полянська // Наука і освіта. - 2017. - №6. - С.129-135.
Abstract: Статтю присвячено актуальній проблемі дослідження формування основ педагогічної майстерності у студентів-магістрантів, які отримали освіту за ступенем бакалавра за різними спеціальностями. Для дослідження ознак педагогічної майстерності та її основних компетенцій було розроблено дві методики, що дали можливість виявити та кількісно оцінити дванадцять показників педагогічної майстерності та три показники провідних компетенцій учителя. Усі студенти перед початком експерименту були обстежені за авторськими методиками. Дослідження показало, що до проведення формувального експерименту студенти мали певні ознаки педагогічної майстерності за діагностованими показниками, які знаходилися переважно на низькому і рівні вище середнього. При цьому магістранти, що мали ступінь бакалавра з педагогічної спеціальності, мали середній та рівень вище середнього за більшістю показників. Ті, що не здобули такої освіти, фактично мали низькі значення цих ознак. Для формування основ педагогічної майстерності було розроблено спеціальний практикум з комплексом тренінгових занять, розрахований на їх інтенсивне впровадження протягом місяця в другій половині дня, який завершувався перед педагогічною практикою. Тренінг складався з трьох частин: актуально-діагностувальної, корекційно-розвивальної та формувальної. Усіх студентів, залучених до експерименту, було поділено на дві основні групи: ті, що мали педагогічну освіту, і ті, що її не мали. Кожну групу було розподілено на експериментальну та контрольну підгрупи. В експериментальній було реалізовано розроблений тренінг з основ педагогічної майстерності, а в контрольній – було проведено заняття за традиційною системою. Після завершення тренінгу та традиційних занять з педагогічної майстерності студенти приступили до педагогічної практики, після якої всі магістранти були повторно обстежені за авторськими методиками. Результати засвідчують, що в цілому у всіх групах покращилися показники, що характеризували особливості прояву різних ознак педагогічної майстерності. Змінилися дані, що характеризували їх компетентність як учителів. У студентів експериментальної групи, що мали попередню педагогічну освіту, відбулися досить суттєві позитивні зміни за діагностованими показниками. Дещо інша ситуація спостерігалася в контрольній групі у студентів, які навчалися за традиційною системою. Отримані результати в групах магістрантів, що не мали педагогічної освіти, показав, що в експериментальній підгрупі теж відбулися зрушення, але не такі суттєві. Тобто магістранти, які не мали попередньої педагогічної освіти за ступенем бакалавра, недостатньо готові до опанування програм з педагогічної майстерності за визначений період навчання. The paper deals with the relevant issue of exploring the peculiarities of pedagogical excellence formation in Master-degree students having Bachelor’s degree in different specialties. In order to examine the peculiarities of pedagogical excellence manifestation and its main indicators there were developed two author’s techniques revealing and measuring twelve indicators of pedagogical excellence and three indicators of teacher’s main skills. The experiment involved 104 Master-degree students majoring in Primary Education who had Bachelor’s degree in different fields. The respondents were examined according to the developed techniques and methods. The initial assessment showed that the indicators of their pedagogical excellence were basically at low and average levels. Though the respondents having Bachelor’s degree in pedagogical specialty had average and above average levels of pedagogical excellence indicators. In order to develop the students’ pedagogical excellence there has been elaborated a unique workshop involving a set of trainings which was implemented into the educational process within a month in the afternoons. Besides, at the end of this course students were involved into teaching practice (internship). The respondents were divided into two groups: the students who had Bachelor’s degree in a pedagogical specialty, and those ones majoring in another field. Each group was divided into experimental and control subgroups (four groups in general). The experimental group was taught according to the developed training, and the control one studied according to the traditional system. In a month after taking the course the students undertook internship program. After that everyone was reexamined according to the developed methods and techniques. The research results have shown that in general the indicators of pedagogical excellence in both groups of students have increased, but one can observe the most significant positive results in the experimental group, namely in the Master-degree students who had Bachelor’s degree in pedagogical specialty. It means that the Master-degree students having Bachelor’s degree in non-pedagogical specialty are not ready to Master pedagogical excellence programs within the determined period of time, so that it should be prolonged
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6329
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Skoromna.pdf904.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.