Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6311
Title: Analysis of Engineers’ Chemical Education Specifics in The Context of Provision of Integral Education in The Field of Natural Sciences in Ukraine
Other Titles: Aналіз особливостей хімічної підготовки інженерів у контексті забезпечення цілісної природничо-наукової освіти України
Authors: Pidgornyy, Andrii
Підгорний, Андрій
Duda, Tetiana
Дуда, Тетяна
Guts, Nelya
Гуц, Неля
Keywords: fundamental disciplines
monitoring quality of studies
modern facilities of motivation of studies
steady development and safety of society
фундаментальні дисципліни
підготовка інженерних кадрів
моніторинг якості навчання студентів
сучасні засоби мотивації навчання
сталий розвиток і безпека суспільства
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Pidgornyy A. Analysis of Engineers’ Chemical Education Specifics in The Context of Provision of Integral Education in The Field of Natural Sciences in Ukraine / A. Pidgornyy, T. Duda, N. Guts // Наука і освіта. - 2018. - №11-12. - С.34-43.
Abstract: In this article, the formation of a competent understanding of the natural science education is considered, because for it to become functionally integral, all its constituent parts must act concertedly within the framework of the future qualification.The quality of education suits the society’s and the state’s current demands because it is fundamental, and the main task of reforming engineering education is to create the conditions for instilling independent, critical, and creative thinking in graduates and to provide professional growth capabilities. The autor analyses the problems of the fundamentality component of the education in the natural sciences disciplines in technical universities. Specifically, we are talking about the gap between the school graduates’ level of proficiency in fundamental disciplines and the requirements thereto in higher educational institutions; also revealed are the problems in the 2016 university admissions process, because of which students with low knowledge of natural sciences entered universities in greater numbers that year. The article demonstrates that it is impossible to ensure further civilisation and technical growth of the society at its current development stage without the fundamental chemical knowledge as an important component of natural sciences. У статті розглядається проблема формування компетентнісного розуміння природничо-наукової освіти, яка є функціонально цілісною тоді, коли всі її складові частини діють узгоджено в рамках майбутньої спеціальності. Відмічається, що якість освіти, яка відповідає актуальним запитам суспільства і держави, базується на її фундаментальності, і головним завданням реформування інженерної освіти є створення умов для підготовки дипломованих спеціалістів, які володіють самостійним критичним творчим мисленням, спроможних до професійного зростання. Аналізуються проблеми складової фундаментальної підготовки з природничих дисциплін студентів технічних університетів, а саме розрив між рівнем підготовки з фундаментальних дисциплін випуск- ників шкіл і вимогами вищих навчальних закладів; відмічаються проблеми вступної компанії 2016 року, які призвели до збільшення числа студентів у технічних ВНЗ із низьким рівнем знань із природничих дисциплін. Показано, що на нинішньому етапі розвитку суспільства неможливо забезпечити його подальше цивілізаційне та технічне зростання без засвоєння фундаментальних хімічних знань як важливої складової природничих наук.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6311
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pidgornyy.pdf805.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.