Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6302
Назва: Особливості соціально-психологчної адаптації підлітків і студентів як передумови їх асоціальної поведінки
Інші назви: Peculiarities of psychosocial adaptation of adolescents and students as a precondition for their asocial behavior
Автори: Шевченко, Світлана
Shevchenko, Svitlana
Денисов, І. Г.
Denysov, I. G.
Ключові слова: соціально-психологічна адаптація
асоціальна поведінка
самоприйняття
прийняття інших
емоційний комфорт-дискомфорт
інтернальність
прагнення до домінування
підлітки
студентський вік
psychosocial adaptation
asocial behavior
self-acceptance
tolerance
emotional comfort-discomfort
internality
striving for domination
adolescents
students
Дата публікації: 2018
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Шевченко С. Особливості соціально-психологчної адаптації підлітків і студентів як передумови їх асоціальної поведінки / С. Шевченко, І. Денисов // Наука і освіта. - 2018. - №9-10. - С.92-97.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена експериментальному дослідженню особливостей соціально-психологічної адаптації підлі- тків і студентів як передумови їхньої асоціальної поведінки. Успішна соціально-психологічна адаптація сприяє ста- новленню цілісного, узгодженого (несуперечливого) і позитивного образу Я, адекватної, стійкої самооцінки, що зумовлюють послідовну поведінку й досконалішу саморегуляцію й, відповідно, знижують імовірність прояву асоціа- льної поведінки підлітків і студентів. Методом експертних оцінок здійснено оцінку поведінки досліджуваних за критерієм наявності чи відсутності в них проявів асоціальної поведінки, наведено результати експериментального дослідження особливостей соціально-психологічної адаптації підлітків і студентів двох вказаних груп за всіма виді- леними емпіричними показниками. Визначено, що соціально відповідна поведінка підлітків і студентів пов’язана з більш високим рівнем їхньої соціально-психологічної адаптації та її окремими показниками (мірою прийняття себе й інших, рівнем емоційного комфорту, інтернальності (як внутрішнього локусу контролю) та прагнення до доміну- вання (як схильності впливати на інших і ситуацію, певної активності), та навпаки, асоціальна поведінка має тіс- ний кореляційний зв’язок із більш низьким рівнем адаптованості до соціально-психологічного оточення та вказани- ми її параметрами. Проведені теоретичні й емпіричні узагальнення стануть підґрунтям для розробки та впрова- дження ефективних методів профілактики асоціальної поведінки підлітків і студентів. The paper deals with an experimental study of adolescents’ and students’ psychosocial adaptation as a precondition for their asocial behavior. Successful psychosocial adaptation contributes to the formation of an integral and positive self-image, adequate and stable self-esteem which are a condition for logical behavior and advanced self-regulation, and, correspondingly, it reduces the probability of asocial behavior emergence in adolescents and students. The study involved 252 adolescents studying at schools aged 13-14 and 285 first-year students of Melitopol State Pedagogical University named after Bogdan Khmelnitsky. Using an expert evaluation method, the examination of respondents’ behavior according to the criterion of presence or absence of asocial behavior manifestations has been performed. It has been found that socially adequate students’ and adolescents’ behavior is associated with a higher level of their psychosocial adaptation and its certain indicators (the level of self-acceptance and tolerance, emotional comfort, internal locus of control) and striving for domination as a tendency to influence a situation and other people, and vice versa, asocial behavior has close correlation relationship with lower level of adaptability to psychosocial environment and its parameters. The carried out theoretical and empirical research can be the basis for the development and implementation of efficient methods of students’ and adolescents’ asocial behavior prevention.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6302
Розташовується у зібраннях:2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shevchenko.pdf589.81 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.