Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6295
Title: Роль емоційного інтелекту в запобіганні віктимності молоді
Other Titles: The role of emotional intelligence in the prevention of youth victimization
Authors: Дерев’янко, Світлана
Derevianko, Svitlana
Примак, Юлія
Prymak, Yulia
Ющенко, Ірина
Yushchenko, Iryna
Keywords: емоційний інтелект
віктимність
молодь
сиблінговий статус
victimization
emotional intelligence
youth
sibling status
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Дерев’янко С. Роль емоційного інтелекту в запобіганні віктимності молоді / С.Дерев’янко // Наука і освіта. - 2018. - №9-10. - С.44-51.
Abstract: Актуальність дослідження визначається, з одного боку, зростанням наукового інтересу до проблеми вза- ємозв’язку емоційного інтелекту та віктимності молоді, а з іншого – нестачею даних щодо вивчення цієї теми з урахуванням сімейних чинників, зокрема сиблінгового статусу молодої людини у сім’ї, характеру сімейних стосунків. Мета статті полягає у встановленні зв’язку між віктимністю та емоційним інтелектом юнаків і дівчат з різним сиблінговим статусом (старша дитина, молодша дитина, єдина дитина) за допомогою емпі- ричного дослідження. Відзначено, що майже кожний з опитаних молодих людей протягом життя потрапляв у ситуації психологічного насилля, здебільшого це були ситуації комунікативної взаємодії з однолітками. Вияв- лено, що у середовищі студентської молоді наразі найбільш розповсюдженими формами віктимності є верба- льна (висміювання, сарказм) та соціальна (ізоляція, навмисне мовчання). Показано, що у молодих людей з різ- ним сиблінговим статусом віктимність негативно пов’язана з різноманітними складовими емоційного інтеле- кту: зі здатністю до розпізнавання емоцій (група осіб зі статусом «єдина дитина»), зі здатністю до розпізна- вання емоцій, емпатії, управління емоціями («старші діти»). Ґрунтуючись на положенні про рефлексивність емоційного інтелекту, визначено роль емоційного інтелекту в запобіганні віктимності молодих людей: спряму- вання свідомості на аналіз власної віктимності – стосовно майбутніх подій (раціоналізація), теперішніх ситу- ацій (усвідомлення), минулих спостережень (рефлексія). Усвідомлення власної віктимності переважає у дівчат із сиблінговими статусами «молодша дитина», «старша дитина», рефлексія – у хлопців незалежно від сиблін- гового статусу. The urgency of the research is determined, on the one hand, by the growing scientific interest in the problem of the relationship between victimization and emotional intelligence of young people, and on the other hand, by the lack of research studies taking into account family factors, in particular the sibling status of a young person in the family, and the nature of family relationships. The study is aimed at establishing a relationship between victimization and emotional intelligence of young people with different sibling status (elder child, junior child, single child) by means of an empirical research. It is noted that almost every one of the interviewed young people, during their lives, got into situations of psychological violence, mostly these were situations of communicative interaction with peers. In the student environment, the most common forms of victimization are verbal (mockery, sarcasm) and social (isolation, deliberate silence) ones. It is shown, that for young people with different sibling status, victimization is negatively related to various components of emotional intelligence: the ability to recognize emotions (a group of individuals with a “single child” status), the ability to recognize emotions, empathy, emotional management (“elder children”). Based on the position of the reflexivity of emotional intelligence, the role of emotional intelligence in preventing victimization of young people is defined: the direction of consciousness to analyze one’s victimization - in relation to future events (rationalization), present situations (awareness), past observations (reflection). The realization of victimization prevails in girls with “junior child” and “older child” sibling statuses, and the reflection – in boys, regardless of a sibling status.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6295
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Derevianko.pdf621.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.