Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6292
Назва: Imaginary Characteristics of Psychic States Mental Representations in Students’ Lerning.
Інші назви: Образні характеристики ментальності репрезентацій психічних станів у процесі освітньої діяльності студентів
Автори: Prokhorov, Alexander
Прохоров, Олександр
Chernov, Albert
Чернов, Альберт
Khalfieva, Alisa
Халфієва, Аліса
Ключові слова: cognitive states
image
consciousness
representation
trait
learning activity
time
пізнавальні стани
образ
свідомість
репрезентація
властивість
навчальна діяльність
час
Дата публікації: 2018
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Prokhorov A. Imaginary Characteristics of Psychic States Mental Representations in Students’ Lerning / A. Prokhorov, A. Chernov, A.Khalfieva // Наука і освіта. - 2018. - №9-10. - С.21-27.
Короткий огляд (реферат): The article presents the results of studying students' mental states situational determination and the features of the figurative characteristics of mental representations during learning process, the characteristics of the structural organization and the dynamics of the figurative characteristics of representations in the time ranges “Past - Present – Future”. Respondents are different specialties and profiles students, in general 237 respondents. The research was carried out in the context of the study of mental representations of cognitive states in learning activity. The theoretical basis was the author's concept of the image of a person's mental state. The research used methods of phenomenological description (freely constructed answer), analysis of situations and images of states in these situations, methods of studying the figurative characteristics of states. Imagery characteristics were considered in different time ranges: actual time “here and now”, week, month, year in the “past” and “future”. As a result of the research it was found that in describing the subjective image of the state, the most common are the ideas about the physical and physiological manifestations of this state, the features of behavior in this state, and also the description of the feelings experienced in this state. Analysis of the structures of state images shows that the structure of images of "simple" states is more "rigid" than in the images of complex states. The images of states are the most coherent and organized in extreme time bands. The least stable connections were founded in the actual time. It is shown that the image of a state is independent of the situation in which it is experienced. It is found that the images of mental states in the time continuum “past-presentfuture” are characterized by different stability, intensity and content saturation, depending on the level of mental activity and state modality. The most stable in all time ranges are indicators of high levels of mental activity positive states images and negative states of low energy level. У статті представлено результати вивчення ситуативної детермінації психічних станів студентів і особливості образних характеристик ментальних репрезентацій в освітній діяльності, характеристики структурної організації та динаміки образних характеристик репрезентацій в часових діапазонах «минуле - теперішнє - майбутнє». В екс- перименті взяли участь студенти різних спеціальностей і профілів у кількості 237 осіб. Дослідження здійснювало- ся в контексті вивчення ментальних репрезентацій пізнавальних станів у навчальній діяльності. Теоретичною основою була авторська концепція образу психічного стану людини. У дослідженні використовувалися методи феноменологічного опису (вільно конструйована відповідь), аналіз ситуацій і образів станів у цих ситуаціях, ме- тодики вивчення образних характеристик станів. Образні характеристики розглядалися в різних часових діапазо- нах: актуальний час «тут і зараз», тиждень, місяць, рік в «минулому» і «майбутньому». Було встановлено, що в описі суб’єктивного образу стану найбільш поширеними є уявлення про фізичні і фізіологічні прояви цього стану, особливості поведінки й опис почуттів у цьому стані. Аналіз структур образів станів показує, що структура обра- зів «простих» станів більш «жорстко» утворена в порівнянні з образами складних. Образи станів найбільш коге- рентні й організовані в крайніх часових діапазонах. Найменш стійкими є зв’язки в актуальному часі. Показано, що образ стану не залежить від ситуації, в якій він переживається. Виявлено, що образи психічних станів у часовому континуумі «минуле-сьогодення-майбутнє» характеризуються різною стабільністю, інтенсивністю і змістовною насиченістю залежно від рівня психічної активності і модальності станів. Найбільш стабільними в усіх тимчасо- вих діапазонах є показники образів позитивних станів високого рівня психічної активності та негативних станів низького енергетичного рівня.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6292
Розташовується у зібраннях:2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Prokhorov.pdf650.91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.