Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6280
Назва: Psychodidactics of Ecopsychological Educational Environment Design
Інші назви: Психодидактика проектування екопсихологічного освітнього середовища
Автори: Yalanska, Svitlana
Яланська, Світлана
Ilchenko, Olena
Ільченко, Олена
Ключові слова: creative competence
creativity
designing
ecopsychological educational environment
student
firstyear student
didactic service
psychological didactic service
творча компетентність
творчість
проектування
екопсихологічне освітнє середовище
учень
студент-першокурсник
дидактосервіс
психолого-дидактосервіс
Дата публікації: 2018
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Yalanska S. Psychodidactics of Ecopsychological Educational Environment Design / S. Yalanska, O. Ilchenko // Наука і освіта. - 2018. - №5-6. - С.85-95.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the issue of designing a harmonious ecopsychological educational space in terms of secondary schools and higher educational institutions. The paper aims to reveal psychodidactic aspects of designing an ecopsychological educational environment at secondary schools and higher educational institutions, and to determine the main ways of its formation in the process of studying natural sciences. The following research methods were used in the study: questionnaire “Psychodidactic Aspects of Ecopsychological Educational Environment Design” by S. Yalanska, “Alternative” by V. Yasvin, S. Deriabo, “The Nervous System Power” inventory by A. Besedin, I. Lipatov, A. Timchenko, V. Shapar. As a result of the research, there is a necessity of introducing the “Didactic Service” system and the “Psychological Didactic Service” system (a program of university students’ creative competence development) into the educational process of secondary schools and higher educational institutions. Within the framework of these programs, natural sciences are considered as ideological, which should ensure the formation of students’ scientific worldview, ecology-based thinking, etc. Мета статті полягає у розкритті психодидактичних аспектів проектування екопсихологічного освітнього се- редовища у загальноосвітній та вищій школі та визначенні основних шляхів його формування у процесі вивчення природничих дисциплін. За результатами теоретичного аналізу проблеми, здійсненого анкетування (анкета «Пси- ходидактичні аспекти проектування екопсихологічного освітнього середовища» за С. Яланською) студентів І курсу бакалаврів та магістрантів природничого, фізико-математичного факультетів Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка (205 осіб), проведених методик «Альтернатива» за В. Ясвіним, С. Д. Дерябо, «Сила нервової системи» за А. Бєсєдіним, І. Ліпатовим, А. Тимченком, В. Шапарем (у дослідженні взяли участь 96 студентів І-х курсів Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, які вивчають природничі дисципліни) було зроблено такі висновки: 1) з’ясовано, що 67,0% опи- таних студентів магістрантів вважають, що психодидактичні підходи у формуванні екопсихологічного освітнього середовища у сучасній загальноосвітній та вищій школі потребують оновлення, зокрема, на думку опитуваних, сприяють формуванню екопсихологічного освітнього середовища зв’язок теорії з практикою, мотивація взаємодії з навколишнім середовищем, розв’язання завдань на творчому рівні, сприятливий психологічний клімат у колек- тиві; професійна компетентність педагога; 2) розкрито результати дослідження мотивації екопсихологічної пове- дінки – на основі діагностики провідного типу мотивації взаємодії з природними об’єктами встановлено, що пере- важає когнітивний та естетичний тип у респондентів, коли для них природні об’єкти є суб’єктами, що володіють власною самоцінністю; 3) визначено, що для більшості досліджуваних студентів характерна достатня сила нерво- вої системи, що вказує на можливість формування ефективного екопсихологічного сприйняття в культурно- освітньому просторі, ефективного екопсихологічного розуміння оточуючого середовища; 4) обґрунтовано необ- хідність інтегрованого підходу до психодидактичних основ проектування екопсихологічного освітнього середо- вища у загальній та вищій школі, які мають базуватися на урахуванні розвитку саморегуляції, самостійності, від- повідальності за свої вчинки, забезпеченні творчої реалізації; формуванні сприйняття особистістю себе як частини оточуючого середовища, осмисленні можливого змістового естетичного, когнітивного, практичного співвідно- шення в ставленні до інших; готовності допомагати оточуючим, сприяти збереженню навколишнього середовища
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6280
Розташовується у зібраннях:2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Yalanska.pdf735.35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.