Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6271
Title: Evaluation of school students' cognitive status and psycho-pedagogical optimization of their cognitive activity
Other Titles: Оцінка пізнавального статусу учнів та психолого-педагогічна оптимізація їхньої пізнавальної активності
Authors: Kalynychenko, Iryna
Калиниченко, Ірина
Zaikina, Anna
Заікіна, Ганна Леонідівна
Латіна, Ганна Олександрівна
Латина, Анна Александровна
Latina, Hanna
Keywords: cognitive status
cognitive activity
effectiveness of learning
mental functions
пізнавальний статус
пізнавальна активність
ефективність навчання
психічні функції
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Калиниченко І. Evaluation of school students' cognitive status and psycho-pedagogical optimization of their cognitive activity / І. Калиниченко, Г. Заікіна, Г. Латіна // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2018. – № 7-8. – С. 45-50.
Abstract: The article deals with the issue of effective teaching of students of general secondary education institutions of dif-ferent types and also its connection with the levels of the development of their cognitive skills (auditory and visual memory, attention, verbal-logical and visual-figurative thinking as well as the quality of mental processes). The relevance of the research is due to the need for diagnostics of the cognitive processes at the early stages of learning, development of the methods of student-centered education and stimulation of the students’ cognitive sphere development in the educational process.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6271
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6.pdf596.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.