Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6264
Назва: Psycho-Correction of Motivation For Learning Achievements Among Schoolchildren With Cognitive Development Disorders
Інші назви: Психокорекція мотивації навчальних досягнень школярів з порушеннями когнітивного розвитку
Автори: Prokhorenko, Lesia
Прохоренко, Леся
Ключові слова: motivation for achievement
assessment of motivation processes
problem situation
situation of success
students with cognitive development disorders
мотивація досягнення
оцінка мотиваційних процесів
проблемна ситуація
ситуація успіху
школярі з порушеннями когнітивного розвитку
Дата публікації: 2018
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Prokhorenko L. Psycho-Correction of Motivation For Learning Achievements Among Schoolchildren With Cognitive Development Disorders / L.Prokhorenko // Наука і освіта. - 2018. - №5-6. - С.52-57.
Короткий огляд (реферат): The paper aims to highlight the results of the research into the development of qualitative motivational processes determining the performance of cognitive activity, which contributes to raising the level of realizing the child’s possibilities when solving the assigned tasks. The experimental program for developing the achievement motivation in schoolchildren included adaptation/modification of such methods as “Communicative Attack”, “Discussion”, “Creating a Problem Situation”, and “Creating a Situation of Success” (H. Eysenck, D. McClelland, D. Elkonin, V. Davydov, Y. Tamberg, K. Popper). Quantitative and qualitative analysis of the results allowed to make a conclusion that the designed psycho-corrective program for creating the motivation of academic achievements has fostered qualitative changes in the development of all the components in self-regulation of students with cognitive development disorders.За міжнародною класифікацією хвороб 10-го перегляду до загальних ознак порушення когнітивного ро- звитку (F06.7) відносять різноманітні відносно легкі аномалії розвитку, що характеризуються незрілістю емоційно-вольових функцій, уповільненим темпом психічного розвитку, негрубими порушенням пізнавальної діяльності, особистісною незрілістю, які за структурою та якісними показниками відрізняються від розумової відсталості і мають тенденцію до компенсації та розвитку. Організація навчання дітей з порушеннями когнітив- ного розвитку залежить від того, наскільки їхній актуальний розвиток наближається до рівня готовності за- своювати шкільну програму, прийняти позицію учня. Як відомо, навчальна діяльність дитини формується на підґрунті поступового переходу від домінування неусвідомлених мотиваційних процесів до домінування усвідомлених мотивів діяльності. У підґрунті мотивації школярів з порушеннями когнітивного розвитку поля- гають потреби, які не спрямовують активність дітей на досягнення поставленої мети, водночас, унаслідок цере- бральних чи системних причин, процес мотивації у таких дітей протікає з певними особливостями і ускладнен- нями. Метою статті є висвітлення результатів дослідження формування якісних мотиваційних процесів, від яких залежить продуктивність пізнавальної діяльності, що сприяє підвищенню рівня реалізації можливостей дитини у вирішенні поставлених перед нею завдань. Реалізація цих завдань спонукала визначення критеріїв мотивації досягнення, до яких увійшли: співвіднесення заданих умов з уявним очікуваним результатом; вибір альтернативного варіанту дій; утворення наміру; контроль над задумом; оцінка мотиваційних процесів після завершення дії (оцінка міри досягнення поставленої мети). Експериментальна програма з формування мотивації досягнення школярів передбачала адаптацію/модифікацію таких методик як: «Комунікативна атака», «Дис- кусія», «Створення проблемної ситуації», «Створення ситуації успіху» (H. Eysenck, D. McClelland, Д.Ельконіна- В.Давидова, Ю. Тамберг, К. Поппер). Кількісний і якісний аналіз результатів дав змогу зробити висновок – розроблена психокорекційна програма з формування мотивації навчальних досягнень сприяла якісним зрушен- ням у розвитку всіх компонентів саморегуляції школярів з порушеннями когнітивного розвитку
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6264
Розташовується у зібраннях:2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Prokhorenko.pdf547.34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.