Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6257
Title: Психологія формування соціальної активності майбутніх соціальних працівників
Other Titles: Psychology of future social workers’ social activity formatio
Authors: Льовочкіна, Антоніна
Lovochkhina, Antonina
Люта, Леся
Luta, Lesya
Keywords: соціальна активність
зелена соціальна робота
професійна компетентність
соціальний інтерес
створення та підтримка соціальних груп
social activity
green social work
professional competence
social interest
creation and support of social groups
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Льовочкіна А. Психологія формування соціальної активності майбутніх соціальних працівників / А. Льовочкіна, Л. Люта // Наука і освіта. - 2018. - №5-6. - С.31-38.
Abstract: Стаття розкриває результати експериментального дослідження, спрямованого на вияв динаміки формування та розвитку соціальної активності студентів, що навчаються за спеціальністю «соціальна робота». Передбачаєть- ся, що включення до навчального процесу майбутніх соціальних працівників таких навчальних дисциплін, як: «Теоре- тичні та практичні основи організації волонтерської діяльності», «Соціальна екологія та екологічна психологія», «Ме- режева організація соціальної роботи», «Організація соціальної роботи у громаді», які передбачають не тільки вив- чення теорії та можливість застосувати її на практиці, але й створення та впровадження власних соціальних про- ектів, сприятиме у них розвитку соціальної активності як базової компетентності соціального працівника. У до- слідженні були використані авторські методики: «Визначення рівня обізнаності та активності у сфері соціальної діяльності»; «Визначення рівня обізнаності у сфері екології та рівня екологічної культури»; малюнковий тест «Соціально активне суспільство», а також метод спостереження, за допомогою якого відбувалося спостереження за соціальною активністю студентів. На основі застосування зазначених методик визначено: рівні розвитку соціальної активності та рівні розвитку екологічної культури як одного із важливих показників соціального інтересу та соціаль- ної спрямованості. Виявлені статистично значимі показники розвитку соціальної активності студентів від початку навчання на першому курсі бакалаврату до його завершення – на четвертому курсі. Виявлено, що застосування нав- чальних дисциплін, які потребують вміння знаходити соціальні проблеми та розв’язувати їх самостійно, значно впли- вають на розвиток соціальної активності студентської молоді, спрямованої як на різноманітні соціальні групи, так і на життєве середовище соціуму, що розглядається як субсоціальний об’єкт. The article deals with psychological problems of organization and development of social activity of future social workers. The article covers the results of the carried out empirical research, performed in a longitude form, aimed to determine the dynamics of the formation and development of social activity of university students majoring in “Social Work”. The study involved 95 students of the Faculty of Psychology of Kyiv National University. The following research methods were used: Level of Social Activity Scale; Ecological Awareness and Ecological Culture Scale; drawing test “Socially Active Society”, as well as a method of observation of the respondents’ social activity. It has been proved that the disciplines providing not just learning theory but teaching how to apply the acquired knowledge and skills in practice, creating and introducing one’s own social projects promote the development of social activity as a basic competence of a social worker. As a result, statistically significant indicators of social activity of students’ development have been discovered from the first to the fourth year of studying at a university. A significant gap has been found between the level of knowledge in the field of social activity and the level of activity aimed at supporting and developing the society. The students who mastered the suggested program, which involves the independent development of social projects and their implementation, demonstrated not only high level of awareness in the field of social work, but also a high level of social activity being the basic competence of a social worker.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6257
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lovochkhina.pdf598.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.