Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6237
Title: Online training course for teaching master-degree music students
Other Titles: Використання засобів дистанційного навчання у професійній підготовці магістрів музичного мистецтва
Authors: Havrilova, Liudmyla
Voronova, Nadiia
Гаврілова, Л. Г.
Воронова, Н. С.
Keywords: online training
online course
history of music art in Ukraine
multimedia technologies in art education
Master-degree students majoring in music
дистанційне навчання
дистанційний курс
історія музичного мистецтва України
мультимедійні технології в мистецькій освіті
майбутні магістри музичного мистецтва
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Havrilova L. Online training course for teaching master-degree music students / L. Havrilova, N. Voronova // Наука і освіта: наук.-практ. журнал. – 2017. – №6. – С. 100-105.
Abstract: The paper deals with the relevant issue of modern university education – implementing online training techniques in the process of teaching Master-degree students majoring in Music. There have been suggested an authors’ course of online training, namely occupation-related theoretical course of Music history “History of Music Art in Ukraine and a special course “Multimedia Teaching Techniques in Art education”. In order to check the efficiency of the technologies implemented into the educational process there has been conducted the final testing in terms of “History of Music Art in Ukraine” course in the experimental (who were taught using the above mentioned online course) and control groups (who were taught using traditional methods) of Master-degree students. Purposefully designed testing in History of Music covered different aspects of the students’ professional competence: its cognitive component (key and specific knowledge of the history of domestic music art development, specific laws of art, understanding music genres, etc.), maturity of analytical and listening skills (the ability to recognize a music work by the tone, determine its genre, etc.), maturity of axiological skills. It should be noted that some tasks were designed in the form of a music quiz to check the music perception skills and knowledge of Ukrainian music works by ear. The assessment was performed using 100-point scale according to the requirements set. The carried out examination of the respondents’ professional competence has proved the efficiency of using e-learning in terms of the online course “History of Music Art in Ukraine”. Актуальність проблеми обумовлюється інтенсивним упровадженням в освітні системи різних країн світу інформаційно-комунікаційних, зокрема комп’ютерних, технологій. Наразі створено міцне нормативно-правове, науково-теоретичне й методологічне підґрунтя впровадження ІКТ в освіту, проаналізовано й експериментально апробовано нові освітні форми: дистанційне навчання (distance education, e-learning), відкрита освіта (open edu-cation), змішане навчання (blended learning) тощо. Метою дослідження є оприлюднення й аналіз авторського досвіду проектування й розроблення дистанційних курсів для системи професійної підготовки магістрів музич-ного мистецтва, а саме професійно зорієнтованого історико-теоретичного музикознавчого курсу «Історія музи-чного мистецтва України» та спецкурсу інформаційно-комунікаційного спрямування «Мультимедійні техноло-гії в мистецькій освіті». Курси створені для забезпечення високого рівня професійної підготовки майбутніх учителів музики, здобувачів ступеня вищої освіти «магістр». У статті також розглянуто питання специфіки розроблення й використання дистанційних курсів, які входять до сучасної музичної освіти відповідно до вимог інформаційно-комунікаційного педагогічного середовища. Специфічними особливостями використання комп’ютерних технологій у дистанційних курсах для майбутніх магістрів музичного мистецтва є такі: широке застосування засобів мультимедіа до всіх видів навчальної діяльності та ресурсів дистанційного курсу; викори-стання специфічних видів контролю музичних знань і умінь (онлайн-вікторини, мультимедійні тестові завдан-ня); виокремлення специфічних методів дистанційного навчання, зокрема візуалізації музичних творів, ство-рення історико-культурного контексту, залучення міжхудожніх асоціацій та ін. Згідно з результатами проведе-ного експериментального дослідження було підтверджено ефективність дистанційного навчання для розвитку професійної компетентності студентів магістратури напрямку «Музична освіта». Перспективи подальшого наукового пошуку полягають у залученні нових форм і методів дистанційного навчання: скрайбінгу як сучасної форми візуалізації навчального матеріалу, інтелектуальних мап та коміксів як різновидів сучасної навчальної інфографіки. Певні перспективи має залучення до дистанційного навчання майбутніх музикантів-педагогів можливостей соціальних медіа, зокрема педагогічного потенціалу електронних соціальних мереж, сервісів об-міну мультимедійними даними, документами, сервісів комунікації в реальному часі, співробітництва та роботи в групі. Крім того, до професійної підготовки майбутніх магістрів музичного мистецтва доцільно залучати й дистанційні курси з музично-теоретичних курсів «Аналізу музичних творів», «Поліфонії», «Теорії музики й сольфеджіо», поєднуючи традиційні форми з інноваційними методами дистанційного навчання музики.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6237
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Havrilova_2017.pdf796.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.