Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6225
Title: Foreign language acquisition: a communicative and cognitive paradigm
Other Titles: Оволодіння іноземною мовою: комунікативно-когнітивна парадигма
Authors: Vovk, Olena
Вовк, О. І.
Keywords: foreign language acquisition
alien communicative and cognitive competence
principles of learning
spiral model of cognition
оволодіння іноземною мовою
іншомовна комунікативно-когнітивна компетентність
принципи оволодіння ІМ
спіральна модель пізнання
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Vovk O.Foreign language acquisition: a communicative and cognitive paradigm / O. Vovk // Наука і освіта: наук.-практ. журнал. – 2017. – №6. – С. 81-85.
Abstract: The study deals with a modern strategy of a foreign language (FL) acquisition. It briefly outlines the process of learning a FL within the framework of the communicative and cognitive approach. Developing learners’ communica-tive and cognitive competence is identified as a current target. In order to achieve it, the teaching process has to be grounded on the following basic principles: the first one accentuates the importance of acquiring a FL via cognitive and communicative activity; the second one highlights the indication to employ learners’ epistemological styles in the educational process; the third one postulates the premise that the process of a FL acquisition fosters the development of students’ linguistic personalities; the fourth one emphasizes the assumption that a FL acquisition conduces and facili-tates shaping learners’ worldviews; the fifth principle accentuates the relevance of widening learners’ knowledge space. The key aspect of the paper is an experimentally proved spiral model of cognition, which signifies that in the course of mastering a FL students move from perception of the material to speech production through such stages as reproduction, apperception, knowledge incubation and creative reproduction. In the process of passing through the singled out stages learners develop communicative and cognitive capacities and acquire relevant knowledge, habits and skills that constitute alien communicative and cognitive competence. У статті представлено новий ракурс вирішення проблеми оволодіння іноземною мовою (ІМ) студентами-філологами. Зокрема, пропонується раціональний підхід до навчання ІМ, що може стати важливим інструмен-том у набутті шуканої компетентності й необхідного мовленнєвого досвіду. Стаття має на меті обговорення сучасної стратегії оволодіння іноземною мовою (ІМ). Зокрема, окреслюється процес навчання ІМ в аспекті комунікативно-когнітивного підходу. Кінцевою метою вивчення ІМ визначено формування іншомовної кому-нікативно-когнітивної компетентності суб’єктів пізнання. Висувається припущення, що для досягнення постав-леної мети навчання має будуватися на певних принципах. Перший принцип підкреслює необхідність навчання ІМ в когнітивно-комунікативній діяльності. Другий – акцентує потребу врахування в навчальному процесі епіс-темологічних стилей студентів. Третій принцип підкреслює важливість формування студентів як мовних особи-стостей. Четвертий – передбачає становлення у суб’єктів пізнання картини світу. П’ятий принцип постулює необхідність розвивати й розширювати знаннєвий простір студентів. Шостий принцип припускає, що оволодін-ня ІМ сприяє розвитку множинного інтелекту суб’єктів пізнання. Сьомий – передбачає формування у студентів здатності до концептуального моделювання інформації. Запропоновані базові концептуальні положення оволо-діння ІМ ураховують наукові напрацювання зарубіжних і вітчизняних дослідників. Ключовим аспектом, який досліджується в статті, є експериментально перевірена спіральна модель пізнання. Це означає, що в процесі навчання студенти проходять шлях від перцепції навчального матеріалу до продукування власного іншомовно-го мовлення через такі етапи, як первинна репродукція, апперцепція, інкубація знань і творча репродукція. Ар-гументується думка про те, що, рухаючись означеними етапами, студенти розвивають комунікативні й когніти-вні здатності, набувають певних знань і формують необхідні навички й уміння, що сукупно становлять іншомо-вну комунікативно-когнітивну компетентність. Запропонована методологія й концепція навчання ІМ були екс-периментально перевірені в науковому експерименті, адаптованому для студентів-філологів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6225
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vovk_2017.pdf535.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.