Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6221
Title: Концептуальні засади підвищення ефективності законодавчого регулювання освітнього процесу в Україні
Other Titles: Conceptual principles for increasing the efficiency of legislative regulation of the educational process in Ukraine
Authors: Теремецький, Владислав Іванович
Гринько, Павло Олександрович
Кармаза, Олександра Олександрівна
Teremetskyi, Vladyslav
Grynko, Pavlo
Karmaza, Oleksandra
Keywords: освіта
освітній процес
державний нагляд (контроль) у сфері освіти
реформування освітнього процесу
education
educational process
state supervision (control) in the field of education
educational process reforming
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Теремецький В. І. Концептуальні засади підвищення ефективності законодавчого регулювання освітнього процесу в Україні / В. І. Теремецький, П. О. Гринько, О. О. Кармаза // Наука і освіта: наук.-практ. журнал. – 2017. – №6. – С. 74-80.
Abstract: Сучасне українське суспільство вимагає від держави та політиків створення належних умов розвитку та са-мореалізації особистості в умовах євроінтеграції. Концептуального підходу потребують питання реформування освітнього процесу в Україні, який є невід’ємною складовою конкурентоздатності українців на світовому ринку праці. Підготовлений у 2016 році законопроект «Про освіту» містить низку новацій та змін до існуючих правовід-носин у цій сфері, втім існуюча його редакція не позбавлена певних протиріч та недоліків. Метою статті є визна-чення проблем освітнього процесу, які не знайшли належного унормування у проекті вказаного законодавчого акту. Методом порівняльно-правового аналізу та інших діалектичних методів пізнання було виявлено недосконалість правового врегулювання такого важливого питання як здійснення контрольно-наглядової діяльності за цим проце-сом. Завдання дослідження полягає у напрацюванні пропозицій щодо вдосконалення правової регламентації здійс-нення нагляду (контролю) як концептуальної засади підвищення ефективності законодавчого регулювання освітньо-го процесу в Україні. Наведено низку позитивних новацій та змін до існуючих правовідносин у сфері освіти, які міс-тить Поданий до Верховної Ради України проект Закону України «Про освіту». Розглянуто зауваження фахівців Головного юридичного управління апарату Верховної Ради України з приводу окремих норм цього законопроекту. Аналіз деяких положень норм Закону Республіки Польща «Про систему освіти» та відповідних положень Закону України «Про освіту» дозволяє зробити висновок, що польський законодавець більш ретельно підійшов до питання законодавчого врегулювання питань здійснення контрольно-наглядової діяльності у сфері освіти. Доведено, що редакція статті 69 проекту Закону України «Про освіту», яка регламентує державний нагляд (контроль) у сфері освіти, потребує доопрацювання. Запропоновано розширити зміст такого нагляду (контролю) за всіма аспектами та проявами освітньої діяльності, а також доповнити перелік суб’єктів такого нагляду (контролю), включивши до нього (крім центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальних органів) центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, органи місцевого самоврядування, а також центральні органи виконавчої влади, до сфери управління яких належать заклади спеціалізованої освіти. Modern Ukrainian society requires the state and politicians to create proper conditions for the development and self-realization of individuals in the light of European integration. The reform of the educational process in Ukraine requires a concep-tual approach, which is an integral part of the competitiveness of Ukrainians at the world labor market. The draft of the Law “On Education”, prepared in 2016, contains a number of innovations and changes to existing legal relations in this area, however, its existing version has certain contradictions and shortcomings. The article aims to determine problems of the educational process, which have not found the proper regulation in the draft of the specified legislative act. There have been provided a number of positive innovations and changes to existing legal relations in the field of education, which contains the draft of the Law of Ukraine “On Education” submitted to Verkhovna Rada of Ukraine. The comments of specialists of the Main Legal Department of Verkhovna Rada of Ukraine concerning certain norms of this draft have been considered. The analysis of some provisions of the Law of the Republic of Poland “On the System of Education” and the relevant provisions of the Law of Ukraine “On Educa-tion” makes it possible to conclude that the Polish legislator more closely approached the issue of legislative regulation of the issues of implementing control and supervision in the field of education. It has been proved that the wording of the Article 69 of the draft of the Law of Ukraine “On Education”, which regulates state supervision (control) in the field of education, needs to be finalized. It has been offered to expand the content of such a supervision (control) on all aspects and manifestations of educational activities, as well as to supplement the list of subjects of such a supervision (control), including (except for the central executive agency for ensuring the quality of education and its territorial agencies) the central executive agency in the sphere of education and science, agencies of local self-government, as well as central executive authorities, whose sphere of management includes institutions of specialized education.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6221
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Teremetskyi_2017.pdf601.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.