Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6219
Title: Формування оцінно-естетичних суджень майбутніх вчителів початкової школи в умовах підготовки у ВНЗ
Other Titles: Формирование оценностно-эстетических суждений будущих учителей начальной школы в условиях подготовки в вузе
Forming evaluative and aesthetic views of future primary school teachers in higher educational institutions
Authors: Горщенко, Юлія Анатоліївна
Горщенко, Юлия Анатольевна
Gorschenko, Yuliya Anatoliyivna
Keywords: evaluative views
aesthetic views
evaluative and aesthetic views
art
future teachers
оцінні судження
естетичні судження
оцінно-естетичні судження
мистецтво
майбутні вчителі
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Горщенко Ю. А. Формування оцінно-естетичних суджень майбутніх вчителів початкової школи в умовах підготовки у ВНЗ / Ю. А. Горщенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 6. – С. 177-181.
Abstract: The article deals with the problem of necessity of developing future primary school teachers’ evaluative and aesthetic views by means of art. Also The concepts "evaluation", "evaluative views", "aesthetic views", "art" are discussed and determined. Also the author describes the main types of arts, teaching methods and student learning in relation to perception and evaluation of works of art. In terms of humanization and humanitarization of education the searching for ways of increasing the quality of future primary school teachers’ professional training updates every day. The qualitative training means training not just professionally competent teachers, but the formation of a personality with a high level of spiritual, aesthetic and artistic culture, able to estimate works of art. It is necessary to involve students into the artistic space under the strict guidance of a teacher with the aim of developing creative and aesthetic qualities of their personalities in conditions of higher educational institutions. The educational process lays the ground for understanding by future teachers the beauty of reality and art, the formation of aesthetic attitude towards life. Pedagogi- cal leadership and activation of all kinds of future teachers’ creative activity in higher educational institutions provides students’ cultural education, stimulating their creativity in all forms of creative activity. There is no doubt, that every teacher has also other methodological tools and means of teaching students in the field of perceiving and estimating art. And a pedagogue selects those, which would be the most effective in the process of forming students’ evaluative and aesthetic views. У статті висвітлено проблему необхідності формування оцінно-естетичних суджень майбутніх вчителів початкової школи засобами мистецтв. Крім того розглянуто поняття «оцінка», «оцінні судження», «естетичні судження», «мистецтво». Також описані основні види мистецтв, методичні прийоми та засоби навчання студентів щодо сприймання та оцінювання творів мистецтв.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6219
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Horshchenko.pdf417.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.