Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6204
Title: | Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти |
Other Titles: | Psychological-pedagogical support of professional training aimed at future Specialists of Preschool Educational Institutions Психолого-педагогическое сопровождение профессиональной подготовки будущих специалистов учреждений дошкольного образования |
Authors: | Непомняща, Ірина Миколаївна Nepomniashcha, Iryna Mykolaivna Непомнящая, Ирина Николаевна |
Keywords: | супровід психолого-педагогічний супровід методично-мовленнєвий супровід професійна підготовка майбутні фахівці дошкільної освіти сопровождение психолого-педагогическое сопровождение методическо-речевое сопровождение профессиональная подготовка будущие специалисты дошкольного образования support psychological and pedagogical support methodological and speech support professional training future specialists of preschool education |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Непомняща І. М. Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти / І. М. Непомняща // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 3 (128). – С. 165-171. |
Abstract: | У статті розкрито сутність поняття «супровід» та його місце у професійній підготовці майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти. Визначено різновиди супроводу, а саме: психологічний, педагогічний, комунікативний, мовленнєвий, методичний, соціальний, моніторинговий тощо. В статье раскрыта сущность понятия «сопровождение» и его место в профессиональной подготовке будущих специалистов учреждений дошкольного образования. Определены виды сопровождения, а именно: психологический, педагогический, коммуникативный, речевое, методический, социальный, мониторинговый и др. The article reveals the essence of the concept “support” and its place in the professional training intended for future specialists of preschool education institutions (PSEI). The types of support have been determined, to be more precise: psychological, pedagogical, communicative, speech-centred, methodological, social, monitoring, etc. It has been concluded that the overall purpose of the psychological and pedagogical support in the educational process is to ensure the full development of the future specialist of a preschool education institution (the subject). |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6204 |
Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nepomniashcha Iryna.pdf | 282.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.