Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6186
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЦарькова, Ольга Вікторівна-
dc.contributor.authorTsarkova, Olha-
dc.date.accessioned2020-01-28T14:25:13Z-
dc.date.available2020-01-28T14:25:13Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationЦарькова О.В. Психологічні аспекти збереження психічного здоров’я студентської молоді / О.В. Царькова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 6. – С. 128-132.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6186-
dc.description.abstractThe psychological aspects of saving students’ mental health are considered in this paper. The attention is paid to such principal factors as positive mindset and expectations, methods and ways of emotional and volitional regulation, methods of relaxation. Such notions as “psychological health” and “psychologically healthy person” are considered. According to these notions the attention is drawn to the achievement of harmony and balance of student’s personal de- velopment. The theoretical analysis of the influence of psychological health state on the efficiency of studying was con- ducted. The article also represents the basic methods of psychic self-regulation. It is obvious, that students’ life is full of stress, which often depresses the development of an individual. Knowing the peculiarities of control and regulation of emotional and volitional state, students can significantly improve their studying process and make it easier. It enables them to keep calm and resist stressful situations. So, the attention is focused on the potential use of self- regulation me- thods in the process of studying. The purpose of these methods of is to help to create optimal inner conditions for the successful implementation of student learning activities. However, mastering the simplest methods of self-regulation we should take into consideration the fact that it is impossible to recommend a universal method which is suitable for any student. Methods of self-regulation should be specifically selected with considering the nature of student’s character. Systematic work with oneself is needed in order to learn how to manage one’s emotions and feelings. У цій роботі розглядаються психологічні аспекти збереження психічного здоров’я студентської молоді. Увага акцентується на таких основних чинниках, як позитивні установки й очікування, способи і методи емоційно-вольової регуляції, способи релаксації. Розглядаються такі поняття, як «психологічне здоров’я і «психологічно здорова людина». Виходячи з цих понять, увага акцентується на досягненні гармонії та балансу особистісного розвитку студентської молоді. У роботі проводиться теоретичний аналіз впливу стану психологічного здоров’я на продуктивність навчального процесу. Також в статті розглядаються вправи, які дозволяють зберігати спокій у стресових ситуаціях.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectpsychological healthuk
dc.subjectrelaxationuk
dc.subjectstudentuk
dc.subjectpsychological supportuk
dc.subjectself-regulationuk
dc.subjectрелаксаціяuk
dc.subjectстудентuk
dc.subjectпсихологічне здоров’яuk
dc.subjectпсихологічна підтримкаuk
dc.subjectсаморегуляціяuk
dc.titleПсихологічні аспекти збереження психічного здоров’я студентської молодіuk
dc.title.alternativePsychological aspects of saving students’ mental healthuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsarkova.pdf488.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.