Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6169
Title: Конфліктність майбутніх психологів з різним рівнем емоційного інтелекту
Other Titles: Конфликтность будущих психологов с различным уровнем эмоционального интеллекта
Conflictness of future psychologists with different levels of emotional intelligence
Authors: Черножук, Юрій Григорович
Черножук, Юрий Григорьевич
Chernozhuk, Yuryi Hryhorevych
Можарова, Ірина Олександрівна
Можарова, Ирина Александровна
Mozharova, Іryna
Keywords: конфліктність
емоційний інтелект
рівень емоційного інтелекту
високий емоційний інтелект
низький емоційний інтелект
конфликтность
эмоциональный интеллект
уровень эмоционального интеллекта
высокий эмоциональный интеллект
низкий эмоциональный интеллект
conflict
emotional intelligence
level of emotional intelligence
high emotional intelligence
low emotional intelligence
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Черножук Ю. Г. Конфліктність майбутніх психологів з різним рівнем емоційного інтелекту / Ю. Г. Черножук, І. О. Можарова // Наука і освіта. - 2015. - №10. - С.212-216.
Abstract: У статті представлені результати теоретико-емпіричного дослідження індивідуально-типологічних особливостей конфліктності майбутніх психологів з різним рівнем емоційного інтелекту. Аналіз психологічної літератури показав, що якнайкраще меті та завданням дослідження відповідає визначення емоційного інтеле- кту як здібності людини розуміти свої і чужі емоції і керувати ними. Конфліктність особистості розуміється як стійка властивість, що відображає схильність до міжособистісних конфліктів і частоту участі в них. Кореляційний аналіз виявив складний і неоднозначний характер взаємин між показниками, що досліджуються; наявність відносно тісних зв’язків між параметрами емоційного інтелекту і конфліктності; негативний ха- рактер взаємозв’язку параметрів емоційного інтелекту з параметрами конфліктності (агресії, ворожості). Відповідно до мети та завдань дослідження, що передбачають вивчення залежності конфліктності майбут- ніх психологів від рівня їхнього емоційного інтелекту, були створені дві групи досліджуваних. До першої увійш- ли особи з низьким емоційним інтелектом, до другої – з високим емоційним інтелектом. Результати якісного аналізу дозволили виявити індивідуально-типологічні особливості досліджуваних з різним рівнем емоційного інтелекту. Встановлено, що особи з низьким емоційним інтелектом загалом є більш агресивними, ворожими, конфліктними, ніж особи з високим емоційним інтелектом (розбіжності у показниках є статистично значу- щими). З метою оптимізації поведінки та майбутньої професійної діяльності, особи з низьким рівнем емоцій- ного інтелекту потребують комплексної психокорекції. В статье представлены результаты теоретико-эмпирического исследования индивидуально-типологических особенностей конфликтности будущих психологов с разным уровнем эмоционального интеллекта. Анализ психоло- гической литературы показал, что наилучшим образом цели и задачам исследования отвечает определение эмоцио- нального интеллекта как способности человека понимать свои и чужие эмоции и управлять ими. Конфликтностьличности понимается как устойчивое свойство, которое отражает предрасположенность к межличностным конфлик- там и частоту участия в них. Корреляционный анализ обнаружил сложный и неоднозначный характер взаимоотно- шений между исследуемыми показателями; наличие относительно тесных связей между параметрами эмоциональ- ного интеллекта и конфликтности; отрицательный характер взаимосвязи эмоциональных параметров интеллекта с параметрами конфликтности (агрессии, враждебности). В соответствии с целью и задачами исследования, предпола- гающими изучение зависимости конфликтности будущих психологов от уровня их эмоционального интеллекта, бы- ли созданы две группы испытуемых. В первую вошли лица с низким эмоциональным интеллектом, во вторую – с высоким эмоциональным интеллектом. Результаты качественного анализа позволили выявить индивидуально- типологические особенности испытуемых с разным уровнем эмоционального интеллекта. Было установлено, что лица с низким эмоциональным интеллектом, в целом, являются более агрессивными, враждебными, конфликтными, чем лица с высоким эмоциональным интеллектом (различия в показателях являются статистически значимыми). В целях оптимизации поведения и будущей профессиональной деятельности лица с низким уровнем эмоционального интеллекта нуждаются в комплексной психокоррекции.The article presents the results of theoretical and empirical research of individually-typological features of con- flictness of future psychologists with different levels of emotional intelligence. Analysis of the psychological literature showed that interpretation of emotional intelligence as the person’s ability to understand his own and others' emotions and control them perfectly answers the purpose and tasks of the research. Personality conflictness is understood as a stable property that reflects predisposition to interpersonal conflicts and the frequency of entry to them. Correlation analysis showed complex and ambiguous nature of relationships between indicators that are investigated; the presence of relatively close ties between indicators of emotional intelligence and conflictness; negative nature of the relationship of emotional intelligence indicators with indicators of conflictness (aggression, hostility). According to the purpose and tasks of the study, providing research of dependence of future psychologists’ conflictness on the level of their emotional intelligence, two groups of examinees were created. The first one included persons with low emotional intelligence, the second one – with high emotional intelligence. The results of qualitative analysis revealed typical and individual fea- tures of future psychologists with different levels of emotional intelligence. It was showed that the persons with low emotional intelligence are much more aggressive, hostile, predisposed to conflicts than those with high emotional intel- ligence (the differences in indices are statistically significant). In order to optimize the behavior and future professional activity persons with low emotional intelligence need a comprehensive psycho-correction.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6169
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chernozhuk.pdf296.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.