Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6168
Title: Organisational and pedagogical conditions for educational work management at teacher training universities of Ukraine
Other Titles: Організаційно-педагогічні умови управління виховною роботою у вищих педагогічних навчальних закладах України
Authors: Dudko, Yaroslava
Дудко, Я. В.
Keywords: education
educational work
pedagogical higher educational institution
a process
self-government
a student
management
виховання
виховна робота
вищий педагогічний навчальний заклад
процес
самоуправління
студент
управління
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Dudko Ya. Organisational and pedagogical conditions for educational work management at teacher training universities of Ukraine / Ya. Dudko // Наука і освіта: наук.-практ. журнал. – 2017. – №6. – С. 31-37.
Abstract: The paper presents the results of scientific and pedagogical research of the issue of modernisation of educational work management at teacher training universities of Ukraine. The aim of the research work was to specify and substantiate the system of organisational and pedagogical conditions for managing educational work of Ukrainian teacher training universi-ties; develop a factor-and-criterion-based model of assessing the effectiveness of educational work management and carry out its experimental proof. According to scientific literature review and the results obtained at the summative stage of the peda-gogical experiment, the following organisational and pedagogical conditions have been distinguished: regulatory (availabil-ity of regulatory documents, programme of educational work development, intra-university TV and radio programmes, uni-versity website, counselling service, etc.), methodological (organisation of the system of training and retraining of educational work managers, availability of individual plans for educational work managers’ development, methodological basis for edu-cational work managers’ creative development, etc.), financial (the use of managerial and marketing technologies, employ-ment and sustainable use of extra-budgetary sources, etc.), psycho-pedagogical (creating acmeological environment and incentive system for motivation of educational work managers, atmosphere of respect, trust and success), and organisational (person-centred approach to educational process management, engaging community and parents in education of students, adhering to traditional principles, functions, methods and means in educational work management, etc.). Basing on the qualimetric approach, we have developed a factor-and-criterion-based model for assessing the effectiveness of managing educational work of teacher training universities of Ukraine. The model makes it possible to find existing shortcomings in providing organisational and pedagogical conditions for educational work management at a teacher training university as well as specify the ways of their overcoming. Results of the expert evaluation of the data obtained have made it possible to state that the developed factor-and-criterion-based model for assessing the quality of managing educational work of a peda-gogical higher educational institution is effective. У статті подано результати науково-педагогічного дослідження проблеми модернізації процесу управління виховною роботою у вищих педагогічних навчальних закладах України, що залишається на сьогоднішній день недостатньо розробленою сучасними науковцями і потребує подальшого дослідження. Метою дослідно-експериментальної роботи було визначити систему організаційно-педагогічних умов управління виховною роботою у вищих педагогічних навчальних закладах та на їх основі розробити факторно-критеріальну модель оцінювання ефективності процесу управління виховною роботою у вищому педагогічному навчальному закла-ді. Результати контент-аналізу наукових праць провідних вітчизняних та зарубіжних науковців із проблеми дослідження та результати констатувального етапу експерименту надали можливість визначити систему органі-заційно-педагогічних умов управління виховною роботою у вищих педагогічних навчальних закладах: норма-тивно-правові (наявність нормативно-правових документів необхідних для організації процесу управління ви-ховною роботою, дієвість програми розвитку виховної діяльності, узгодженість перспективних планів структу-рних підрозділів внутрішньовузівської системи управління вихованням студентів, обізнаності суб’єктів управ-ління з нормативним забезпеченням виховної діяльності у вищій школі), інформаційні (наявність системи інфо-рмаційного забезпечення процесу управління виховною роботою, внутрішньовузівських теле-, радіопрограм, газети, Інтернет-сайту, банків педагогічних інновацій, структурних підрозділів або відповідних інформаційних служб про нові наукові розробки щодо проблеми виховання студентів, консалтингової служби, створення сере-довища інформаційної обізнаності суб’єктів управління виховною роботою у вищій школі), науково-методичні (організація системи підготовки та перепідготовки суб’єктів до управління виховною роботою, наявність інди-відуальних планів розвитку суб’єктів управління виховною роботою, науково-методичної бази для творчого розвитку суб’єктів управління виховною роботою, системи діагностики готовності суб’єктів управління до організації виховної роботи у вищій школі), матеріально-фінансові (використання технологій менеджменту і маркетингу, залучення додаткових позабюджетних коштів для організації позааудиторної виховної роботи; створення механізму раціонального використання фінансових ресурсів у вищому педагогічному навчальному закладі), психолого-педагогічні (створення акмеологічного середовища та системи стимулів, мотивації суб’єктів управління до виховної діяльності у вищій школі, наявність системи психологічної підтримки суб’єктів управління, подолання супротиву до впровадження інновацій у виховний процес, створення атмосфе-ри поваги, довіри та успіху), організаційні (персоналізований підхід в управлінні виховним процесом, дієвість системи заходів щодо досягнення загальної мети суб’єктів управління виховною роботою, дотримання іннова-ційних принципів, функцій, методів і засобів управління виховною роботою у вищій школі, формування орга-нів студентського самоуправління, залучення громадськості, батьків до виховання студентської молоді).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6168
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dudko_2017.pdf606.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.