Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6138
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГузь, Наталія Василівна-
dc.contributor.authorГузь, Наталия Васильевна-
dc.contributor.authorHuz, Nataliia-
dc.contributor.authorГузь, Володимир Васильович-
dc.contributor.authorГузь, Владимир Васильевич-
dc.contributor.authorHuz, Volodymyr-
dc.date.accessioned2020-01-28T11:50:56Z-
dc.date.available2020-01-28T11:50:56Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationГузь Н. В. Особливості ставлення молодших школярів до навчання / Н. В. Гузь, В. В. Гузь // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 6. – С. 35-41.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6138-
dc.description.abstractThe article is devoted to the problem of the attitude of primary school pupils to learning. The phenomenon of ‘attitude to learning’ was explained, the components and types of primary school pupils’ attitude to learning were determined. Based on the data received, the dynamics of the types of primary school pupils’ attitude to learning was determined. The carried out research has shown that the asynchronous character of the development of cognitive, emo- tional and evaluative, and behavioural components of primary school pupils’ attitude to learning combines with nega- tive tendencies of age dynamics of this development. The low level of the development of cognitive and behavioural components is typical for the pupils of the first and second forms. The pupils of the third and the fourth forms are characterized by the presence of negative components in the content of emotional and evaluative components of attitude to learning. The driving mechanisms of primary school pupils’ attitude to learning are the following: self-awareness, self-evaluation, and self-regulation; the key factors of the development of this attitude include principles and technology in a teacher’s work, the style of communication between a teacher and pupils, the evaluation of the results of learning by a teacher and parents, a pupil’s interests. The received results have given rise to the determination of psychological and pedagogical conditions, ways, methods and means of purposeful development of primary school pupils’ positive atti- tude towards learning. Стаття присвячена проблемі ставлення молодших школярів до навчання. Обґрунтовано феномен «ставлення до навчання», виділено компоненти та типи ставлення молодших школярів до навчання. На основі отри- маних даних виділена динаміка типів ставлення молодших школярів до навчання. Встановлено, що ставлення до навчання вирізняється асинхронністю розвитку своїх компонентів — учням перших-других класів притаманний низький рівень розвитку когнітивного та поведінкового компонентів; для школярів третіх і четвертих класів є характерними негативні складові у змісті емоційно-оцінного компоненту у поєднанні з негативними тенденціями вікової динаміки такого розвитку.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectattitude to learninguk
dc.subjectprimary school pupilsuk
dc.subjectpupil’s attitude to teacher’s workuk
dc.subjectpupil’s attitude to traininguk
dc.subjectcomponentsuk
dc.subjecttypes of attitude to learninguk
dc.subjectставлення до навчанняuk
dc.subjectмолодші школяріuk
dc.subjectставлення школяра до діяльності вчителяuk
dc.subjectставлення школяра до учбової діяльностіuk
dc.subjectкомпонентиuk
dc.subjectтипи ставлення до навчанняuk
dc.titleОсобливості ставлення молодших школярів до навчанняuk
dc.title.alternativeОсобенности отношения младших школьников к обучениюuk
dc.title.alternativePeculiarities of primary school pupils’ attitude to learninguk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huz, Huz.pdf438.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.