Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6134
Назва: Методологічні детермінанти дослідження професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах вищої педагогічної освіти
Інші назви: Methodological determinants of research aimed at future specialists' professional training under conditions of higher pedagogical education
Автори: Княжева, Ірина Анатоліївна
Княжева, Ирина Анатольевна
Knyazheva, Iryna Anatoliyivna
Ключові слова: методологія
професійна підготовка
майбутні фахівці
дослідження
вища педагогічна освіта
methodology
professional training
future specialists
esearch
higher pedagogical education
Дата публікації: 2019
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Княжева І. А. Методологічні детермінанти дослідження професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах вищої педагогічної освіти / І. А. Княжева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 4 (129). – С. 137-142.
Короткий огляд (реферат): Сучасний етап розвитку всіх щаблів вітчизняної системи освіти характеризується її реформуванням, поступовою інтеграцією у світовий освітній простір, новими вимогами до якості й результативності, що вимагає від педагогічної науки створення теоретико-методологічного фундаменту таких перетворень. Їх нормативно-правову базу забезпечують оновлені Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту», Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, Концепція розвитку педагогічної освіти, Концепція «Нова українська школа» тощо. Метою статті є висвітлення й аналіз методологічних детермінант дослідження професійної підготовки майбутніх педагогів. Аналіз наукового фонду дозволив схарактеризувати методологію як «вчення про загальні принципи і методи наукового пізнання і перетворення об’єктивної дійсності»; методологію педагогіки – як учення про педагогічне знання, процес його здобуття, способи пояснення і практичного застосування з метою перетворення або вдосконалення освітньо-виховного процесу; методологічний підхід – як сукупності ідей, базових положень, настанов, вихідних позицій, способів нормування, за якими здійснюється організація дослідницької діяльності. У статті завдяки методу контент-аналізу висвітлено найпоширеніші методологічні підходи, застосовані в педагогічних дослідженнях, присвячених різним аспектам професійної підготовки майбутніх педагогів; визначено критерії їх відбору, особливості застосування та характерологічні ознаки. The current stage of development of all stages of the domestic education system is characterized by its reformation, gradual integration into the world educational space, new requirements to the quality and efficiency, which predetermines the pedagogical science to create a theoretical and methodological foundation for such transformations. Their legal framework is provided by the updated Laws of Ukraine “On Education”, “On Higher Education”, the National Strategy for the Development of Education in Ukraine up to 2021, the Concept of the Pedagogical Education Development, the Concept of the New Ukrainian School, etc. The purpose of the article is to cover and analyse the methodological determinants of the study regarding the future teachers' training. The analysis of the scientific foundation made it possible to characterize the methodology as "the doctrine of the general principles and methods of scientific knowledge and the transformation of objective reality”; methodology of pedagogy ‒ as the doctrine of pedagogical knowledge, the process of its acquisition, ways of explanation and practical application in order to transform or improve the educational process; the methodological approach ‒ as a set of ideas, baselines, guidelines, starting points, ways of rationing the organization of research activities. The article presents the most widespread methodological approaches applied in pedagogical researches on various aspects of future teachers' professional training due to the application of the content analysis method; the criteria for their selection and the features of their application as well as some character traits are determined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6134
Розташовується у зібраннях:2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
19.pdf279.56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.