Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6130
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМигович, Ірина Вікторівна-
dc.contributor.authorMyhovych, Iryna-
dc.date.accessioned2020-01-28T11:28:33Z-
dc.date.available2020-01-28T11:28:33Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationМигович І. В. Інституційний вектор інтернаціоналізації національної системи вищої освіти Словацької Республіки: національні університети Словаччини та програми міжнародного співробітництва Європейського Союзу / І. В. Мигович // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 4 (129). – С. 122-136.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6130-
dc.description.abstractСеред пріоритетних завдань національної освітньої політики України XXI століття вже традиційно називають інтеграцію національної системи вищої освіти до Європейського простору вищої освіти (ЄПВО – European Higher Education Area). Пріоритетність і актуальність завдання залишає невирішеним суперечність між суспільною потребою входження українських закладів вищої освіти до ЄПВО та недостатньою науковою обґрунтованістю шляхів вирішення цього завдання; спостерігаються і певні розбіжності між уявленнями українських управлінців у системі вищої освіти щодо напрямів та обсягу реформувань у цьому напряму, оскільки жорстка конкуренція на міжнародному освітньому ринку та процес інтернаціоналізації національної системи вищої освіти призводять до того, що окремі її аспекти подекуди суперечать вимогам сучасного соціально-економічного середовища, в якому функціонують українські університети. Integration of the Ukrainian national higher education system into the European Higher Education Area (EHEA) has already been traditionally identified as one of the priorities of the Ukrainian national education policy determined by the XXI century. The priority character as well as the urgency of the task leave the contradiction between the public need for the Ukrainian higher education institutions to join the EHEA and insufficient scientific validity of the ways providing the solution of this task unresolved. There are also certain discrepancies between Ukrainian higher education officials' perceptions concerning the directions and scope of reforms, since a fierce competition at the international education market and the process of national higher education system internationalization might lead to the situation when particular aspects of the system at times contradict the requirements of modern social environment in which Ukrainian universities operate.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectсистема вищої освітиuk
dc.subjectзаклад вищої освітиuk
dc.subjectінтернаціоналізаціяuk
dc.subjectінституційний рівень інтернаціоналізаціїuk
dc.subjectпрограми міжнародного співробітництваuk
dc.subjectСхідна Європаuk
dc.subjectСловаччинаuk
dc.subjectЄвропейський Союзuk
dc.subjectHigher Education Systemuk
dc.subjectInstitution of Higher Educationuk
dc.subjectInternationalizationuk
dc.subjectInstitutional Level of Internationalizationuk
dc.subjectInternational Cooperation Programmesuk
dc.subjectEastern Europeuk
dc.subjectSlovakiauk
dc.subjectEuropean Unionuk
dc.titleІнституційний вектор інтернаціоналізації національної системи вищої освіти Словацької Республіки: національні університети Словаччини та програми міжнародного співробітництва Європейського Союзуuk
dc.title.alternativeInstitutional vector of internationalization of the Slovak Republic National Higher Education System: National Universities of Slovakia and European Union International Cooperation Programmesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18.pdf444.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.