Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6115
Title: Особливості переживання самотності осіб з різним рівнем емоційного інтелекту
Other Titles: Особенности переживания одиночества лицами с разным уровнем эмоционального интеллекта
Peculiarities of experience of loneliness among persons with different levels of emotional intelligence
Authors: Кошлань, Ірина Григорівна
Кошлань, Ирина Григорьевна
Koshlan, Iryna Grygorivna
Keywords: самотність
позитивна самотність
емоційний інтелект
одиночество
позитивное одиночество
эмоциональный интеллект
loneliness
positive loneliness
emotional intelligence
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Кошлань І. Г. Особливості переживання самотності осіб з різним рівнем емоційного інтелекту / І. Г. Кошлань // Наука і освіта. - 2015. - №10. - С.151-156.
Abstract: У статті представлено результати теоретико-емпіричного дослідження співвідношення між переживанням самотності та емоційним інтелектом особистості. Вивчено характер взаємозв’язків між показниками переживання самотності та показниками емоційного інтелекту. Емпірично виділено групи осіб з високим та низьким рівнем емо- ційного інтелекту. Проаналізовано специфіку переживання самотності у осіб з різним рівнем емоційного інтелекту. В групі осіб з низьким рівнем емоційного інтелекту виявлено високий показник актуального переживання самотності, високі показники ізоляції та відчуження та в цілому високий рівень актуального переживання самотності. У той же час, у представників такої групи відмічається прийняття самотності та усамітнення, здібність знаходити ресурс в усамітненні, творчо використовувати його для самопізнання та саморозвитку. В групі осіб з високим рівнем емоційно- го інтелекту діагностовано низький рівень переживання самотності, відсутність актуального хворобливого пережи- вання самотності, середній рівень відчуження одночасно зі здібністю знаходити позитивний ресурс в усамітненні. Перебування на самоті для представників цієї групи не є проблемою, потреба у компанії та залежність від спілкування також в них не виражені, що свідчить про прийняття самотності та спроможність залишатися на одинці. Таким чином, встановлено, по-перше, що у осіб з різним рівнем емоційного інтелекту є як загальне, так і відмінне у особливо- стях переживання самотності. Так, у представників обох груп виявлено високі значення показника ресурсу усамітнен- ня. У той же час, у осіб з високим рівнем емоційного інтелекту всі показники переживання самотності, крім показни- ків, що вказують на позитивне ставлення до самотності, нижче середніх, у осіб з низьким рівнем емоційного інтелек- ту переважна більшість показників переживання самотності вище середніх. По-друге, певному рівню емоційного ін- телекту відповідають певні особливості переживання самотності. Ці особливості проявляються у специфіці поєд- нання її показників, та рівнях, яких вони досягають. В статье представлены результаты теоретико-эмпирического исследования соотношения между переживанием одиночества и эмоциональным интеллектом личности. Изучен характер взаимосвязей между показателями пережи- вания одиночества и показателями эмоционального интеллекта. Эмпирически выделены группы лиц с высоким и низким уровнем эмоционального интеллекта. Проанализирована специфика переживания одиночества у лиц с раз- ным уровнем эмоционального интеллекта. В группе лиц с низким уровнем эмоционального интеллекта выявлен вы- сокий показатель актуального переживания одиночества, высокие показатели изоляции и отчуждения и, в целом, высокий уровень актуального переживания одиночества. В то же время у представителей данной группы отмечается принятие одиночества и уединения, способность находить ресурс в уединении, творчески использовать его для са- мопознания и саморазвития. В группе лиц с высоким уровнем эмоционального интеллекта диагностирован низкий уровень переживания одиночества, отсутствие актуального болезненного переживания одиночества, средний уро- вень отчуждения одновременно со способностью находить положительный ресурс в уединении. Пребывание в оди- ночестве для представителей этой группы не является проблемой, потребность в компании и зависимость от обще- ния также у них не выражены, что свидетельствует о принятии одиночества и о способности оставаться наедине с собой. Таким образом, установлено, во-первых, что у лиц с разным уровнем эмоционального интеллекта есть как общее, так и отличное в особенностях переживания одиночества. Так, у представителей обеих групп выявлены вы- сокие значения показателя ресурса уединения. В то же время у лиц с высоким уровнем эмоционального интеллекта все показатели переживания одиночества, кроме показателей, указывающих на положительное отношение к одино- честву, ниже средних, тогда как у лиц с низким уровнем эмоционального интеллекта подавляющее большинство показателей переживания одиночества выше средних. Во-вторых, определенному уровню эмоционального интел- лекта соответствуют определенные особенности переживания одиночества. Эти особенности проявляются в специ- фике сочетание его показателей, и уровнях, которых они достигают.The article presents the results of theoretical and empirical study of the relationship of experiencing loneliness to emo- tional intelligence of the individual. The character of this relationship of the indicators of loneliness experiencing and indica- tors of emotional intelligence is studied. Empirically two groups of individuals with high and low levels of emotional intelli- gence were distnguisged. The specificity of loneliness experience of people with different levels of emotional intelligence was analyzed. The group of people with a low level of emotional intelligence revealed high levels of actual experiences of loneli- ness, isolation, and high levels of exclusion and, in general, a high level of current experience of loneliness. At the same time, members of this group accepted loneliness, they shoewed the ability to find resource in exclusion, creatively use it for self- cognition and self-development. The group of individuals with a high level of emotional intelligence demonstrated a low level of experiencing loneliness, lack of current painful experience of loneliness, alienation of the average level simultaneously with the ability to find a positive resource in seclusion. Staying alone for this group of people is not a problem, there is no need for the company and dependendence on communication. Thus, it is found, firstly, that individuals with different levels of emo- tional intelligence reveal the distinctive features in experiencing loneliness as well. Thus, the representatives of both groups revealed high values of the index of the privacy resource. At the same time, people with a high level of emotional intelligence have lower indicators than the average, while those with a low level of emotional intelligence, the vast majority of indicatorsof loneliness experience area bove-average. Secondly, a certain level of emotional intelligence corresponds to certain features of experiencing loneliness. These features are shown in the specific combination of its performance, and the levels they reach.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6115
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koshlan.pdf373.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.