Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6095
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтягунова, Ольга Олександрівна-
dc.contributor.authorНікітюк, Катерина-
dc.date.accessioned2020-01-27T12:25:13Z-
dc.date.available2020-01-27T12:25:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationСтягунова О. О. Регіональний компонент дошкільної освіти Донеччини: виклики сучасності та шляхи їх вирішення / О. О. Стягунова, К. Нікітюк // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 3 (128). – С. 55-64.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6095-
dc.description.abstractСтаття присвячена сучасним проблемам дошкільної освіти Донецького регіону. Представлено статистичну інформацію з питання розвитку мережі закладів дошкільної освіти Донецької області в період військової агресії – загальна кількість закладів у містах/районах, кількість дітей, охоплених дошкільною освітою, кількість дошкільних груп з пріоритетними напрямами розвитку, кількість закладів, що працюють у так званій «сірій зоні» та кількість дітей, які отримують дошкільну освіту в таких складних та небезпечних умовах, кадрове забезпечення тощо. Окремо представлено статистику щодо мови освітнього процесу в закладах дошкільної освіти регіону. The article is devoted to the modern issues of pre-school education in Donetsk region. The article presents the statistic information concerning the development of a network of pre-school education institutions in Donetsk region during the military aggression – the general number of institutions in the cities/regions, the number of children involved into pre-school education, the number of pre-school groups with prioritized ways of development, the number of institutions which operate in the so called “grey zone” and the number of children who get pre-school education in the designated institutions under dangerous conditions, staff assistance, etc. The statistical data concerning the language of the educational process in pre-school institutions of the region are separately represented in the article.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмодерний педагогічний челенджuk
dc.subjectнаціонально-патріотичне вихованняuk
dc.subjectінклюзіяuk
dc.subjectінклюзивна освітаuk
dc.subjectсталий розвитокuk
dc.subjectmodern pedagogical challengeuk
dc.subjectchild-centrismuk
dc.subjectnational patriotic educationuk
dc.subjectinclusionuk
dc.subjectinclusive educationuk
dc.subjectsustainable developmentuk
dc.titleРегіональний компонент дошкільної освіти Донеччини: виклики сучасності та шляхи їх вирішенняuk
dc.title.alternativeThe local component of Preschool Education in Donets region: challenges of modernity and ways of their solutionuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Styagunova Olga.pdf319.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.