Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/599
Назва: Peculiarities of objective evaluation of choreographic preparedness at different stages of long-term athletic performanse (through the example of aerobic gymnastics)
Інші назви: Особливості об'ективного оцінювання хореографічної підготовленості на різних етапах багаторічної спортивної підготовки (на прикладах аеробної гімнастики)
Автори: Todorova, Valentina Heorhiivna
Тодорова, Валентина Георгиевна
Тодорова, Валентина Георгіївна
Ключові слова: choreographic training
evaluation
criteria
level of choreographic preparedness
athletes
programme choreography
хореографічна підготовка
оцінка
критерії
рівні хореографічної підготовленості
спортсмени
хореографія програми
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Todorova, V. Peculiarities of objective evaluation of choreographic preparedness at different stages of long-term athletic performanse (through the example of aerobic gymnastics) / V. Todorova // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2017. – №2. – С. 63-68.
Короткий огляд (реферат): The paper demonstrates the opportunities of objective evaluation of choreographic preparedness of athletes majoring in aerobic gymnastics. There has been proposed the scale of evaluating aesthetic and technical components according to the following criteria: body alignment, turnout, stretched knees and pointed toes, stability, precision and completeness of movements, airiness and fluency of movements, musicality, dancing style, illustrative and emotional expression. The levels of these criteria development has been described; and the levels of gymnasts’ choreographic preparedness at different stages of athletic performance have been distinguished. Актуальність дослідження обумовлена відсутністю кількісних показників хореографічної підготовленості в аеробній гімнастиці. У зв’язку з цим виникає проблема як в об’єктивності суддівства, так і в тренувальному процесі. Наше дослідження допоможе подолати протиріччя, які виникають між необхідністю об’єктивізації процесу хореографічної підготовки в складнокоординаційних видах спорту і недостатністю детально розробленої методики об’єктивної оцінки хореографічної підготовленості на різних етапах багаторічної підготовки. Метою статті була оцінка хореографічної підготовленості спортсменів, що спеціалізуються в аеробній гімнастиці. Методи дослідження: для визначення теоретичних позицій дослідження були застосовані методи порівняння, систематизації наукових джерел із досліджуваної проблеми. Для визначення рівня розвитку основних компонентів хореографічної підготовленості (технічного та естетичного) було проведено тестування хореографічної підготовленості гімнасток. Для встановлення адекватності методики об’єктивної оцінки хореографічної підготовленості гімнасток був застосований метод конкордації; для інтерпретації фактичної інформації використовувалися програми Ехсеl for Windows і «Statistica 6.0». Запропоновано шкалу оцінки хореографічної підготовленості гімнасток за критеріями: постава, виворотність і натягнутість ніг, стійкість, точність рухів руками і ногами, закінченість, легкість і злитість рухів, музикальність, танцювальність, ілюстративна й емоційна виразність. Апробація запропонованої методики оцінки здійснювалася групою з п’яти фахівців зі спорту (хореографів і тренерів з аеробної гімнастики). Узгодженість результатів оцінювання підтвердилася коефіцієнтом конкордації (>0,7). Визначено рівні хореографічної підготовленості на різних етапах багаторічної спортивної підготовки шляхом розрахунку індексу сформованості окремих критеріїв. Виявлено, що груповий індекс сформованості (Ігр) хореографічної підготовленості на етапі початкової підготовки відповідає низькому рівню (Іпп=1,2); на етапах попередньої та спеціалізованої базової підготовки хореографічна підготовленість відповідає достатньому рівню (Іпп=1,5; Ісп=1,6). На всіх етапах був відсутній оптимальний рівень хореографічної підготовленості. Це дає підстави для подальшого аналізу окремих показників, що лімітують рівень хореографічної підготовленості. Об’єктивна оцінка хореографічної підготовленості гімнасток дозволяє більш якісно оцінити хореографічні елементи й уникнути суб’єктивності при визначенні рівня хореографічної підготовленості.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/599
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Todorova V.G..pdf260.57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.