Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5986
Title: Упровадження сучасних діагностичних систем під час вивчення курсу «Психофізіологічні основи здоров’я» для студентів класичного університету
Other Titles: Implementation of modern diagnostic systems when studying course “psychophysiological bases of health” for classical university students
Authors: Тимченко, Ганна Миколаївна
Tymchenko, Hanna
Діденко, Марія Володимирівна
Didenko, Mariia
Zakrevskyi, Andrii
Pavlovych, Roman
Keywords: принцип зв’язку теорії з практикою
функціональна діагностика
політехнічний принцип навчання
сучасні діагностичні системи
студенти класичного університету
principle of combining theory with practice
functional diagnostics
polytechnic training principle
modern diagnostic systems
classical university students
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Тимченко Г. М. Упровадження сучасних діагностичних систем під час вивчення курсу «Психофізіологічні основи здоров’я» для студентів класичного університету / Г. М. Тимченко, М. В. Діденко, А. М. Закревський, Р. В. Павлович // Наука і освіта. - 2015. - №9. - С.175-181.
Abstract: У статті розглядаються особливості викладання курсу «Психофізіологічні основи здоров’я» для студен-тів класичного університету з використанням сучасних діагностичних комплексів, які активно застосовують-ся в практиці психофізіологїі та функціональної діагностики. Зв’язок теорії з практикою та політехнічний принцип навчання допоможуть сформувати не лише знання, уміння та навички у студентів, а й ті якості осо-бистості, які дозволяють орієнтуватись у всій системі практичної діяльності в галузі, а саме: знання з основ сучасних діагностичних систем щодо вивчення здоров’я людини; уміння та навички, необхідні для поводження з сучасними, найбільш розповсюдженими в діагностичній галузі діагностичними комплексами, пов’язаними з діагностикою здоров’я людини..The article presents the special aspects of teaching the course of “Psychophysiological bases of health” to students of classical universities with the use of modern diagnostic systems, which are actively applied in psychophysiology and functional diagnostics. It is determined that students try to accomplish their tasks fundamentally and on time when theyknow that the results of their work will be put into practice in their future career. However, the modern system of dis-tance learning cannot provide all the opportunities of studies in some specialties as well as implementation of such prin-ciple of training as combination of theory with practice. Combination of theory with practice and the polytechnic prin-ciple of training will help to form not only students’ knowledge and skills, but also those personality qualities which allow them to be familiar with all the systems of practical activities in the area, namely: basic knowledge of modern di-agnostic systems for studying human health; abilities and skills necessary for dealing with modern diagnostic complex-es most widespread in diagnostics of human health. Forming students’ conscientious attitude to fundamentals of modern diagnostics of health is only possible when there is a didactic connection between knowledge and abilities acquired by students when studying corresponding subjects of the course. For this very reason, the use of e-learning programmes which will help to solve certain situational tasks, teach students to use remotely certain devices and electronic compo-nents, and to carry out work in virtual laboratories is one of the perspective directions of e-learning; its effective com-ponent is interactive communication between the teacher and the student.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5986
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tymchenko.pdf732.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.