Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5948
Title: Методичні засади проведення практичних (лабораторних) занять з хореографічних дисциплін студентами-магістрантами під час проходження виробничої практики у ВНЗ
Other Titles: Methodical bases of conducting choreographic practices (laboratory classes) for master degree students when doing practical training at higher educational institution
Authors: Козинко, Лілія Леонідівна
Kozynko, Liliia
Keywords: хореографічна освіта
виробнича практика у ВНЗ
практичні (лабораторні) заняття
методичні засади хореографічної освіти
choreographic education
practical training at higher educational institutions
practices (laboratory classes)
methodic bases of choreographic education
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Козинко Л. Л. Методичні засади проведення практичних (лабораторних) занять з хореографічних дисциплін студентами-магістрантами під час проходження виробничої практики у ВНЗ / Л. Л. Козинко // Наука і освіта. - 2015. - №9. - С.92-97.
Abstract: У статті визначено, що під час підготовки практикантів до практичних та лабораторних занять вони вчаться складати комбінації, вправи екзерсису, танцювальні композиції, що сприяє розвитку креативного мислення студентів. Проведення практичних та лабораторних занять сприяє поглибленню та закріпленню теоретичних знань студентів, виробленню власної манери викладання, проникненню у зміст майбутньої професійної діяльності. Визначено, що присутність студентів-хореографів на практичних заняттях у ході асистентської практики дозволяє спостерігати за роботою викладача, аналізуючи застосовані ним принципи, прийоми та методи навчання та викладання. Це, у свою чергу, допомагає практикантам виробити власну викладацьку манеру та навчитися аналізувати хід заняття.he article is aimed at revealing methodical bases of preparing and conducting practices and laboratory classes by Master degree students majoring in choreography when doing practical training in specialty courses. It is determined that students-choreographers’ participation in practices during practical training allows them to observe the lecturer’s work, analyze the principles, devices and teaching methods applied by the lecturer. In its turn, it helps students-assistants develop their own teaching manner. Preparing for practices students learn how to compose combinations, ex-ercises, dancing compositions which contributes to students’ creative thinking development. Conducting practices con-tributes to deepening and consolidation of students’ theoretical knowledge, developing their own teaching manner, im-mersion into future profession. Effectiveness of conducting laboratory choreography classes significantly depends on such an activity organization, which will facilitate activation of students’ self-guided work and, thus, development of their creativity. Training Master degree students to conduct choreographic practices and laboratory classes at higher educational institutions should be carried out considering both general pedagogical requirements and specific character of choreographic education. It involves active use of advanced pedagogical technologies, forming intellectual abilities and skills, gaining primary experience in organizing educational, research and performing processes; forming ability to analyze and evaluate the effectiveness of implementing advanced and innovative forms, principles and methods of teaching and, first of all, mastering scholarly apparatus in art pedagogy. Thus, increasing the quality of students practic-al training with clear understanding of specific character and main tasks of conducting practices and laboratory classes facilitates both students’ professional development and improving the general level of education in Ukraine.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5948
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kozynko.pdf252.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.