Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5945
Title: Оценка качества подготовки специалистов в высшей школе и проблема его мониторинга
Other Titles: Оцінка якості підготовки спеціалістів у вищій школі та проблема її моніторингу
Teaching quality assessment in higher education and its monitoring
Authors: Карпова, Элла Эдуардовна
Карпова, Елла Едуардівна
Karpova, Ella Eduardivna
Keywords: качество образования
показатели качества
знание как показатель качества подготовки
высшая школа
подготовка студентов
якість освіти
показники якості
знання як показник якості підготовки
вища школа
підготовка студентів
quality of teaching
indicators of quality
knowledge as an indicator of teaching quality
higher education
teaching students
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Карпова Э. Э. Оценка качества подготовки специалистов в высшей школе и проблема его мониторинга / Э. Э. Карпова // Наука і освіта. - 2015. - №9. - С.78-82.
Abstract: В статье обсуждается проблема оценки качества подготовки студентов в высшей школе. Рассматри-ваются различные подходы к пониманию категории «качество» в образовании, сложность и противоречи-вость ее интерпретации. Анализируется наиболее распространенная в современной практике высшей школы система показателей качества подготовки студентов, обосновывается целесообразность ее принятия в ка-честве измерения знания как наиболее емкого по своим свойствам и характеристикам результата процесса вузовской подготовки будущих специалистов, непосредственно связанного с их компетентностью, обученно-стью и готовностью к определенной деятельности. Увага до проблеми якості зумовлена тим, що освіта зі сфери поганого оцінювання духовного феномена сьогодні все очевидніше набуває рис реального матеріального виробництва, що володіє певною цінністю. У вітчизняній сис-темі освіти поштовхом до осмислення та наукового дослідження проблеми якості стало приєднання до Болонського процесу, в межах якого передбачено перехід на єдині загальноєвропейські стандарти якості освіти. Уявлення про якість освіти у закладах всіх рівнів і тих, хто навчається, дуже різняться. Саме якість педагогічного процесу (навчан-ня, підготовки) у сукупності організаційного, технологічного, методичного, кадрового та іншого ресурсного забезпе-чення найчастіше розглядається як визначальна, що досягається шляхом розвитку у суб’єкта освітніх послуг якостей, яких він набуває і розвиває в собі у процесі користування наданими йому освітніми послугами. Цей простий для ро-зуміння тезис у практичному і теоретичному плані породжує безліч труднощів, коли виникає питання про моніто-ринг якості підготовки студентів у вищій школі. Найбільш часто показниками якості навчання або підготовки до пе-вної діяльності розглядаються такі універсальні категорії, як освіченість, здатність до навчання, навченість, компете-нтність, підготовленість, готовність тощо. Цікаво, що при всьому своєму різноманітті та відмінності показники, за якими оцінюють якість підготовки студентів, ґрунтуються на знаннях і вмінні їх практично застосовувати. Знання як філософська категорія має глибокий і багатогранний сенс. Найбільш спрощене визначення характеризує знання як форму буття та систематизації результатів пізнавальної діяльності людини. Знання – це цілеспрямована координація дії. ЇЇ єдиний доказ або спосіб демонстрації полягає в досягненні мети. В європейській традиції знання найчастіше розглядається як результат навчання і оцінка його продуктивності. Аргументом на користь вибору знання як об’єкта вимірювання якості підготовки слугує його об’єктивна властивість фіксувати певним чином структуровану картину світу або його окремого фрагмента і властивість суб’єктивно відтворювати цю картину в свідомості учня. Таким чи-ном, вимірювання знань дозволяє виявити якість підготовки студентів не тільки у характеристиках величини (кіль-кості) засвоєного, але і глибини його відображення у свідомості учня.Nowadays the issue of teaching quality is of extreme importance, because education has turned into real material produc-tion. In modern Ukrainian education the problem of teaching quality assessment was promoted by the integration to the Bo-logna process, which provides conversion to common European standards of teaching quality. Views on the teaching quality of educational institutions’ administration and students/pupils are completely different. The quality of teaching in the complex of organizational, technological, methodical, staff and other resources provision is considered to be responsible for the devel-opment of knowledge, abilities and skills in a subject of educational services. In theoretical and practical aspects this idea is associated with a great number of difficulties connected with the teaching quality monitoring at higher educational institu-tions. As a rule such general categories as erudition, skills, competences, preparedness, readiness, etc. are considered as indi-cators of teaching quality. It is worth noting that indicators, which manifest the quality of students’ competences, are based on knowledge and skills of its practical implementation. Knowledge as a Philosophic category has a complex and many-sided meaning. The simplified determination characterizes knowledge as a form of existence and systematization of human’s cogni-tive activity results. Knowledge is a purposeful coordination of acts. Its only evidence and way of manifestation is goal achievement. In European science knowledge is considered as a result of studying and assessment of its productivity. The ar-gument for choosing knowledge as a subject of teaching quality assessment is its objective property to fix an idea and then to reproduce it in students’ consciousness in a subjective way. Thus, knowledge assessment allows to determine not only the level of students’ competences in a qualitative aspect, but also the profoundness of their knowledge.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5945
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karpova.pdf221.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.