Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5934
Title: Особливості полікультурної компетентності іноземних студентів і її прояв в умовах професійної підготовки
Other Titles: Особенности поликультурной компетентности иностранных студентов и ее проявление в условиях профессиональной подготовки
Peculiarities of multicultural competence of foreign students and its mani- festation in terms of professional training
Authors: Біда, О. А.
Keywords: культура
полікультурність
полікультурна компетентність
іноземні студенти
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Біда О. А. Особливості полікультурної компетентності іноземних студентів і її прояв в умовах професійної підготовки / О. А. Біда // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 3. – С. 15-18.
Abstract: Рассматриваются вопросы культуры и поликультурности, которые являются объектом исследования многих наук. Дается определение поликультурного образования. Идет речь о процессе адаптации иностранных студентов к новой социальной среде и выявлении механизмов управления этим процессом, что дает возможность оптимизировать учебу иностранных студентов. The article deals with questions of culture and multiculturalism as a subject of researches in many sciences. The definition of multicultural education is given. It tells about the process of foreign students’ adaptation in the new social environment and finding out the control mechanisms of this process that enable optimization of foreign students’ training. At the present stage of public education development the major factor is in internationalization. The trend of inter- nationalization of education and international cooperation significantly increased in the last decade. This is due to the fact that not every country has the opportunity to have their own high-quality education. In this regard, it is important for Ukraine to preserve and enhance the prestige of its higher education not only for native, but also for foreign citizens. Ukrainian scientists suggest that multicultural education shouldn’t be denied by the national one, but must be viewed together as components of a single process. In their opinion this combination promotes deep learning and understanding of both national and universal moral values. Multicultural competence is created to maintain the diversity of different nations in the context of the modern world globalization. It turns out to be a way of preservation and development of ethnic cultures, including their values in the practice of education and training, and thus the solution of actual problems of pedagogy. The interest of multicultural education appears due to extension of international cooperation, strengthen- ing of ethnic and racial minorities fighting for their rights in multi-ethnic communities, etc. Розглядаються питання культури і полікультурності, які є об'єктом дослідження багатьох наук. Дається визначення полікультурної освіти. Йдеться про процес адаптації іноземних студентів до нового соціального середовища і виявлення механізмів управління цим процесом, що дає можливість оптимізувати навчання іноземних студентів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5934
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bida.pdf387.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.