Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5765
Title: Цвет как основа психологического восприятия живописи
Other Titles: Колір як основа психологічного сприйняття живопису
Colour as the basis of psychological perception of paintings
Authors: Смычковская, Ольга Михайловна
Смичковська, Ольга Михайлівна
Smychkovska, Olga Mykhailivna
Keywords: цвет
восприятие
перцепция
живопись
колір
сприйняття
перцепція
живопис
colour
perception
paintings
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Смычковская О. М. Цвет как основа психологического восприятия живописи / О. М. Смычковская // Наука і освіта. - 2015. - №8. - С. 157-163.
Abstract: В статье рассматривается проблема психологического восприятия живописи в контексте восприятия цвета. Был проведен теоретический анализ психических процессов восприятия и чувства. Обозначены основ- ные особенности зрительных ощущений. Раскрыты основные изменения представлений о цвете в искусстве. Рассмотрена роль цвета в создании образа произведения искусства.У статті розглядається проблема психологічного сприйняття живопису в контексті сприйняття кольору. Визначено, що головним у психології сприйняття творів живопису є колір. Сприйняття кольору являє собою складний процес, зумовлений фізичними та психологічними стимулами. Мета статті полягає у виявленні особ- ливостей сприйняття кольору як основи психологічного сприйняття живопису, спираючись на теоретичний аналіз. Виявлено та відокремлено суттєві психологічні характеристики кольору. Зазначається, що сприйняття кольору – це складний процес, обумовлений фізичними та психологічними стимулами. Представлено історію розвитку уявлень про колір у мистецтві, роль кольору в створенні образу твору мистецтва. Показано основні особливості зорових відчуттів; проведено теоретичний аналіз психічних процесів – сприйняття та відчуття. Ав- тор дійшов висновку про те, що колір є сильним засобом впливу на людину. Інформація, отримувана під час його сприйняття, відкладається на рівні підсвідомості. Визначено, що впив кольору є індивідуальним і специфі- чним для кожної людини, але виявлені загальні закономірності допомагають людям свідомо використовувати колір. Загалом установлено, що спілкування з творами образотворчого мистецтва формує в людині не тільки естетичний і художній смак, уміння оцінити красу художніх творів, а й також закладає в ній основи моральної сфери та ціннісних орієнтацій.The problem of psychological perception of art in the context of the perception of colour is considered in the ar- ticle. It is determined that colour is dominant in the psychology of perception of artworks. Colour perception is a com- plex process conditioned by the physical and psychological stimuli. The purpose of the article involves identifying the characteristics of colour perception as the basis of psychological perception of paintings based on theoretical review. Essential psychological characteristics of colour are identified and distinguished. The idea of color perception as a com- plex process determined by physical and psychological stimuli is disclosed. The history of the development of ideas about colour in art and the role of colour in creating the image of a work of art are presented. Theoretical analysis of themental processes, perception and sensation, is shown. The main features of the visual sensations are outlined. Main changes of ideas about colour and colour perception in art are presented. It is stated in the conclusions that colour is a powerful means of influence on a person. Information obtained during its perception is set aside on a subconscious lev- el. It is indicated that the effect of colour is individual and specific for each person, but general patterns which help people use color consciously are identified. On the whole, it is determined that communication with the works of fine arts forms not only an aesthetic and artistic taste of a person, the ability to appreciate the beauty of works of art, but it also lays the foundation of morality, the moral sphere of a person and his/her value orientations.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5765
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Smychkovska,.pdf249 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.