Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5710
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПолозенко, Оксана Василівна-
dc.contributor.authorPolozenko, Oksana Vasylivna-
dc.date.accessioned2020-01-10T14:24:53Z-
dc.date.available2020-01-10T14:24:53Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationПолозенко О. В. Використання кейс-методу в психологічній підготовці студентів аграрних ВНЗ / О. В. Полозенко // Наука і освіта. - 2015. - №8. - С.117-121.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5710-
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблему використання кейс-методу для формування психологічної готовності майбутніх фахівців аграрної галузі до професійної діяльності. Акцентовано увагу на сутності кейс-методу як методу навчання і форми організації навчально-пізнавальної діяльності студентів, як дидактичної технології, що використовується в процесі фахової підготовки. Розкрито потенціал та особливості використання кейс- методу в процесі психологічної підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі до професійної діяльності. .Case study is considered as a method of active problematic situational analysis based on teaching students by means of solving specific psychological problematic situations (case studies), in the content of which professionally significant psychological problems are integrated. This technique is very significant for the process of preparing future professionals in the sphere of agriculture, because case study involves such teaching methods as modeling, system anal- ysis, problem method, cognitive experiment, method of description, method of trials and errors, method of collective noting, solving creative tasks, etc. From the epistemological point of view, case study is characterized by the following peculiarities: ambiguousness of the obtained task; diversity of knowledge sources; creative cognitive process, which involves mutual creative work of students and a teacher; team working, which involves views exchange, brainstorming, gaming interaction, etc.; intensive process of acquiring knowledge due to the immersion into a situation. The main re- quirement to case study is its practical direction. Real psychological situations, which agriculture specialists may face in their everyday and professional activities, can act like cases. In order to organize a case study method a Psychology teacher should create a bank of psychological cases. These can be situations of psychologists’ therapeutic or consulting practice presented in specialized literature of internet recourses. The usage of video cases is efficient in the process of psychological training of future agriculture specialists as well. A teacher can use methodically considered selection of situations from feature and documentary films.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectкейс-методuk
dc.subjectпсихологічна підготовкаuk
dc.subjectфахівець аграрної галузіuk
dc.subjectкейс-методuk
dc.subjectпсихологическая подготовкаuk
dc.subjectспециалист аграрной отраслиuk
dc.subjectcase-methoduk
dc.subjectpsychological traininguk
dc.subjecta specialist agricultural sectoruk
dc.titleВикористання кейс-методу в психологічній підготовці студентів аграрних ВНЗuk
dc.title.alternativeUsing case-method in psychological training of students of agricultural universitiesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Polozenko.pdf282.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.