Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5695
Title: Темпо-ритмические исполнительские умения учителя музыки: сущность понятия и структура
Other Titles: Темпо-ритмічні виконавські уміння вчителя музики: сутність поняття та структура
Tempo and rhythmic performing skills of a music teacher: essence of the concept and its structure
Authors: Вей, Сімін
Вей, Симин
Wei, Siming
Keywords: музыкальные способности
чувство ритма
метр и темп
фортепианная подготовка учителя музыки
темпо-ритмические исполнительские умения
музичні здібності
почуття ритму
метр і темп
фортепіанна підготовка вчителя музики
темпо-ритмічні виконавські вміння
music skills
sense of rhythm
time and tempo
piano training
tempo and rhythmic performing skills
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Вей Сімін. Темпо-ритмические исполнительские умения учителя музыки: сущность понятия и структура / Сімін Вей // Наука і освіта. - 2015. - №7. - С.31-35.
Abstract: Статья посвящена проблеме специальных способностей музыкантов-исполнителей, связанных с чувством музыкального времени и пространства. Такие способности являются основой формирования темпо- ритмических умений учителя музыки, которые ему необходимы для качественного исполнения музыкальных произведений и развития чувства ритма у школьников. Обоснованы следующие компоненты темпо- ритмических умений: индивидуально-чувственный, ассоциативный; художественно-образный, операциональ- ный; ментально-познавательный, когнитивный; исполнительско-технологический, регулятивнй.Статтю присвячено проблемі спеціальних здібностей музикантів-виконавців, пов’язаних з почуттям музичного часу і простору. Такі здібності є основою формування темпо-ритмічних умінь вчителя музики, які йому необхідні для якісного виконання музичних творів та розвитку почуття ритму у школярів. Мета статті – визначити поняття темпо-ритмічних умінь і показати їх компоненти на основі уточнення сутності музичного часу, простору, почуття ритму, метра і темпу, агогіки. У процесі обґрунтування темпо-ритмічних виконавських умінь розкривається ідея практичного втілення різноманітних музичних здібностей (музичної пам’яті, почуття ладу, музичного слуху, образ- них уявлень) через відповідні до них уміння. Пояснено фізіологічні, психоемоційні, ментальні аспекти музичного часу, що відбиваються на музичному ритмі, метрі, темпі. Практична реалізація специфіки музичного часу та просто- ру виявляється через сформованість темпо-ритмічних виконавських умінь. Обґрунтовано такі компоненти темпо- ритмічних умінь: індивідуально-чуттєвий, асоціативний; художньо-подібний, операціональні; ментально- пізнавальний, когнітивний; виконавсько-технологічний, регулятивний. Подається визначення темпо-ритмічних ви- конавських умінь. У дослідженні під темпо-ритмічними вміннями розуміється складний комплекс індивідуальних виконавських ресурсів інтерпретатора-піаніста (природних, творчих, компетентнісних, технологічних), що забезпе- чують темпові, ритмічні, метричні параметри виконання твору у відповідності із завданнями цілісності драматургіч- ного розкриття образу, форми твору в межах певного стилю, жанру, композиторського методу. The article deals with the issue of special skills of musicians-performers, related to the sense of musical time and space. It is aimed at determining the concept of tempo and rhythmic skills and showing its main components on the basis of specifying the essence of music time, space, sense of rhythm and tempo. These skills are the basis for the for-mation of tempo and rhythmic abilities of a Music teacher, which are necessary for the excellent performing of music compo- sitions and the development of sense of rhythm in school students. The idea of practical implementation of different musical abilities (music memory, sense of rhythm, ear for music) through the corresponding skills is revealing in the process of subs- tantiating tempo and rhythm skills. Physiological, psycho-emotional, mental aspects of music time, which influence the music rhythm, time and tempo, are described. The practical implementation of the specificity of music time and space manifest through the maturity of tempo and rhythmic skills. The tempo and rhythmic skills include the following components: individ- ual and sense, associative, artistic, operational, mental and cognitive, performing and technological, regulative. We consider tempo and rhythmic skills as a complex of individual performing recourses of an reproducer-pianist, which provide tempo, rhythmic, time parameters of performing a composition in accordance with the tasks of the integrity of dramatic revealing of an image, form of a composition in terms of a certain style or genre.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5695
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Simin.pdf219.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.