Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5651
Title: Развитие двигательных качеств студенток средствами ритмической гимнастики
Other Titles: Розвиток рухових якостей студенток засобами ритмічної гімнастики
Development of motor skills of female students by means of rhythmic gymnastics
Authors: Бондаренко, Ольга Вадимовна
Бондаренко, Ольга Вадимівна
Bondarenko, Olha Vadimovna
Зуева, Анастасия Юрьевна
Зуєва, Анастасія Юріївна
Zuiieva, Anastasiia
Keywords: двигательные качества
студентки
ритмическая гимнастика
методика развития
рухові якості
студентки
ритмічна гімнастика
методика розвитку
motor skills
female students
rhythmic gymnastics
technique of the development
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Бондаренко О. В. Развитие двигательных качеств студенток средствами ритмической гимнастики / О. В. Бондаренко, А. Ю. Зуева // Наука і освіта. - 2015. - №8. - С. 22-26.
Abstract: Работа посвящена вопросу физического воспитания студенток высшего учебного заведения. Проведено теоретическое обоснование и предложен новый подход к решению вопроса развития двигательных качеств студенток средствами ритмической гимнастики.Розвиток рухових якостей у процесі фізичного виховання може бути більш успішним за умови обґрунтова- ного застосування сучасних форм, засобів і методів, а також інтенсифікації фізичних навантажень, які вимага- ють посиленої роботи всіх фізіологічних систем. Розробки нових методик, які синтезують знання з біомеханіки та оздоровчої гімнастики, дають можливість більш ефективно розвивати рухові якості, підвищувати рівень фі- зичного здоров’я, поглибити знання про можливості організму. Одним із сучасних напрямків розвитку фізич- них якостей студенток є ритмічна гімнастика – ефективне заняття, основою якого є розвиток сили, витривалості та координації в тісному взаємозв’язку з музичним супроводом. Метою педагогічного дослідження є теоретич- не обґрунтування ефективності застосування вправ ритмічної гімнастики і спеціальних комплексів загальноро- звиваючих вправ. Для розробки методики розвитку рухових якостей студенток було застосовано знання і прак- тичний досвід провідних фахівців, витримано основні положення теорій і практики сучасних вітчизняних і за- рубіжних досліджень. Методика цілеспрямовано вирішувала поставлені завдання розвитку рухових якостей з комплексним застосуванням вправ ритмічної гімнастики. Експериментальна робота проводилася зі студентками основної медичної групи з фізичного виховання та студентками-спортсменками (спеціалізація «Спортивна ае- робіка») Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Процес роз- витку рухових якостей студенток починався із засвоєння початкових рівнів цільової методики. Кожен рівень був не тільки руховим завданням, але й відповідним нормативом для тестування і оперативного педагогічного контролю рівня розвитку рухових якостей. У результаті проведеного дослідження було доведено, що цілеспря- мовані та регулярні заняття ритмічною гімнастикою позитивно впливають на організм студенток. Застосування комплексів спеціальних фізичних вправ показує динаміку зростання показників рівня фізичного розвитку та значні позитивні зміни в показниках рухових якостей студенток. Цілеспрямований педагогічний процес, спря- мований на розвиток рухових якостей студенток, підвищує мотивацію до занять, сприяє підвищенню фізичної підготовленості, рівня розвитку рухових якостей та фізичного здоров’я. Отримані силові, координаційні показ- ники і показники витривалості стали значно вищими наприкінці навчального року, у порівнянні з початком до- слідження. Це свідчить про те, що впровадження експериментальної методики розвитку рухових якостей сту- денток засобами ритмічної гімнастики в навчально-виховний процес фізичного виховання виправданий. The development of motor skills in the process of physical training can be more successful in terms of the purpose- ful implementation of modern forms, methods and techniques, as well as the intensification of physical activity, which requires hard work of all physiological systems. The working out of the new techniques, which provide knowledge on Biomechanics and Remedial gymnastics, gives an opportunity to develop motor skills, increase the level of physical health, deepen knowledge about capacity of an organism, etc. One of the modern directions of the development of phys- ical abilities of students is rhythmic gymnastics, which is an efficient occupation, aimed at the development of force, endur- ance, coordination tied together with the music. The carried out pedagogical experiment was aimed at theoretical justification of the efficiency of using exercises of rhythmic gymnastics and special complexes of combined developing exercises. It was aimed at the development of motor skills applying exercises of rhythmic gymnastics. The experiment involved female stu- dents of the main medical group of the Physical training department and female students-athletes (majoring in Sport Aerobics) of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky. The process of the development of female students’ motor skills began with mastering the initial levels of the technique. Each level was not only the motor task, but the corresponding qualifying standard for assessing the level of the development of their motor skills. As a result of the carried out research it has been proved that the purposeful and regular rhythmic gymnastics exercises have a positive impact on the organism and body of female students. The implementation of the complex of special physical exercises shows the dynamics of the indicators of the level of their physical development and significant positive changes in the indicators of their motor skills. The purposeful pedagogical process, aimed at the development of female students’ motor skills increases their motiva- tion to classes, promotes the level of their physical fitness, the level of the development of their motor skills and physical health in general. The obtained indicators of force, coordination and endurance have become higher at the end of the academic year, as distinct from its beginning. It speaks for the efficiency of the proposed technique aimed at the development of female students’ motor skills.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5651
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bondarenko.pdf250.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.