Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5591
Title: Методика формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу
Other Titles: Methodology of the formation of the teen-agers’ vocal and jazz culture at classes on pop singing
Authors: Шевченко, Анастасія Сергіївна
Shevchenko, Anastasiia
Лобова, Ольга Володимирівна
Lobova, Olga
Keywords: вокально-джазова культура підлітків
методика формування
наукові підходи і дидактичні принципи
етапи
педагогічні умови і методи
заняття з естрадного співу
teen-agers’ vocal and jazz culture
developing methods
scientific approaches and didactic principles
stages
pedagogical conditions and methods
classes on vocal and jazz singing
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Шевченко А. С. Методика формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу / А. С. Шевченко, О. В. Лобова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2019. — № 2. — С. 80-87.
Abstract: Статтю присвячено проблемі формування вокально-джазової культури підлітків як одному зі шляхів становлення культурної компетентності дитини. Її актуальність зумовлено важливістю загальнокультурного розвитку як чинника гармонійного виховання особистості. Мета статті – розкрити методику формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу (у музичних школах і позаурочній роботі закладів загальної середньої освіти). Для реалізації мети застосовано методи систематизації, узагальнення наукових джерел, теоретичне моделювання, педагогічний експеримент тощо. The importance of the development of individual’s general culture as a factor of his / her harmonious education stipulates the relevance of the study. The purpose of the article is to describe the methods enabling the formation of teen-agers’ vocal and jazz culture at classes on pop singing (in musical schools and during extra-class activities in institutions of general secondary education). Methods of systematization and generalization of scientific sources, theoretical modelling, pedagogical experiment and so on have been used to achieve this goal.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5591
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf609.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.