Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5585
Title: Эстетические эмоции в художественно-образной структуре хореографического искусства
Other Titles: Естетичні емоції в художньо-образній структурі хореографічного мистецтва
Aesthetic emotions in imaginative structure of choreography
Authors: Клюева, Снежана Дмитриевна
Клюєва, Сніжана Дмитрівна
Kluyeva, Snezhana Dmitrevna
Keywords: эстетические эмоции
хореографическое искусство
искусство
художественно-эстетическое воспитание
танец
естетичні емоції
хореографічне мистецтво
мистецтво
художньо-естетичне виховання
танець
aesthetic emotions
choreographic art
art
artistic and aesthetic education
dance
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Клюева С. Д. Эстетические эмоции в художественно-образной структуре хореографического искусства / С. Д. Клюева // Наука і освіта. - 2015. - №7. - С.49-54.
Abstract: В статье рассматриваются эстетические эмоции в художественно-образной структуре хореографиче- ского искусства, хореографическое искусство как способ формирования целостной системы художественных ценностей, способ всестороннего формирования личности, ее национального сознания, как показатель совре- менных мировоззренческих инноваций.У статті розглядаються естетичні емоції в художньо-образній структурі хореографічного мистецтва; хореографічне мистецтво як засіб формування цілісної системи художніх цінностей, засіб всебічного форму- вання особистості, її національної свідомості; як показних сучасних світоглядних інновацій. Актуальність дослідження зумовлена стрімким розвитком сучасного хореографічного мистецтва в напрямку пошуку різноманітних форм виразності та смислового змісту виступів. Це, в свою чергу, потребує естетичного обґрунтування естетичних емоцій, що виникають у глядачів. Виразні особливості хореографічного мистецтва передбачають визначення та розгляд причин та умов для створення та розвитку різних естетичних емоцій. Та- ким чином, естетичні емоції, зокрема сутність прекрасного в художньо-образній структурі хореографічного мистецтва, виникають на основі емоційного вираження в процесі виконання та сприйняття різних хореографічних виступів. Використання виразних засобів хореографії сприяє розкриттю естетичної ідеї та про- яву естетичних емоцій в різних видах мистецтва. Для того, щоб задовольнити естетичні потреби глядачів, ар- тист під час підготовки виступів виконує значну творчу роботу, в якій полягає демонстрація артистом певних змістових дій, яким він надає емоційне забарвлення. Затребуваність хореографічного мистецтва зумовлена не тільки емоційністю образу, а й здатністю різних форм хореографічної виразності приймати участь у художньо- образній структурі суміжних видів мистецтва та виражати певні естетичні функції.The article deals with aesthetic emotions in the imaginative structure of choreography; choreography as a way of forming an integrated system of artistic values, a way of all-round development of a personality, its national conscious-ness; as an indicator of contemporary worldview innovations. Topical character of the research in conditioned by fast moving development of contemporary choreography in terms of searching for various forms of expressiveness and meaning of performances. In its turn, it requires aesthetic substantiation of arising aesthetic emotions, which are condi- tioned by the specific character of choreography. Expressive peculiarities of choreography involve determining and considering the reasons and conditions for creating and development of different aesthetic emotions. Thus, aesthetic emotions, in particular the essence of the beauty in the imaginative structure of choreography, arise on the basis of emo- tional expression during performances and their perceiving. Using expressive means of choreography contributes to revealing the aesthetic idea and expressing aesthetic emotions in various types of arts. In order to satisfy aesthetic needs of the audience, a performing artist works hard on his/her creativity while preparing the performance; this work in- volves demonstrating certain meaningful actions by the performing artist, which are given emotional expressiveness. The need for choreography is conditioned by both character’s emotionality and ability of various forms of choreograph- ic expressiveness to be involved in the imaginative structure of allied art forms and express certain aesthetic functions.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5585
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kliueiva.pdf237.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.