Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5558
Title: Инновационные методы активизации обучения в условиях высшей школы
Other Titles: Інноваційні методи активізації навчання в умовах вищої школи
Innovative methods of activating training activity in higher education
Authors: Фомина, Инесса Леонидовна
Фоміна, Інесса Леонідівна
Fomina, Inessa Leonidivna
Keywords: инновационная технология
инновационное образование
инновационное обучение
инновационная деятельность
инновационная личность
метод портфолио
інноваційна технологія
інноваційна освіта
інноваційне навчання
інноваційна діяльність
інноваційна особистість
метод портфоліо
innovative technology
innovative education
innovative teaching
innovation
innovative personality
portfolio method
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Фомина И. Л. Инновационные методы активизации обучения в условиях высшей школы / И. Л. Фомина // Наука і освіта. - 2015. - №6. - С.125-129.
Abstract: В статье рассматриваются вопросы, касающиеся актуальных проблем модернизации и повышения каче- ства высшего образования Украины в контексте европейской интеграции. Большое внимание уделено особен- ности инновационного обучения, его влиянию на развитие инновационной личности будущего специалиста; рассмотрены и проанализированы инновационные методы обучения, а именно метод портфолио. В статье доказано положительное влияние опыта инновационной деятельности преподавателей на эффективность ученого процесса в высшей школе.Сучасна вища освіта України потребує від науково-педагогічних працівників опанування та впровадження інноваційних методів викладання. У статті розглядаються питання, що стосуються актуальних проблем модер- нізації та підвищення якості вищої освіти України у контексті європейської інтеграції. Велику увагу приділеноособливостям інноваційного навчання, його впливу на розвиток особистості майбутнього фахівця; розглянуто та проаналізовано інноваційні методи навчання, а саме метод портфоліо. Портфоліо – це колекція робіт, зібра- них протягом певного періоду часу (зазвичай семестр або навчальний рік), яка оцінюється або з точки зору про- гресу того, хто навчається, або з точки pору відповідності навчальній програмі. Використання портфоліо в на- вчальному процесі сприяє розвитку у студентів навичок роботи з різними видами навчальної та професійної інформації, формуванню професійної рефлексії, а також професійних і загальнокультурних компетенцій. Метод портфоліо є популярною та затребуваною інноваційною педагогічною технологією. Моделі портфоліо різнома- нітні, достатньо гнучкі та функціональні. Вони діють на різних етапах навчання в навчальних установах різних типів. Портфоліо відповідає цілям, завданням і ідеології практико-орієнтованого навчання. Портфоліо також є сучасною формою оцінювання, допомагає вирішити низку педагогічних завдань, таких як підтримка високої мотивації тих, хто навчається, формування вміння навчатися – ставити цілі, планувати та організовувати власну навчальну діяльність; розвиток навичок рефлексивної оціночної діяльності; формування адекватної оцінки. Та- ким чином, портфоліо є методом автентичного оцінювання навчальних результатів за продуктом, створеним студентами під час навчальної, творчої, соціальної та інших видів діяльності. Для викладача значення техноло- гії портфоліо загалом педагогічне: відбувається реалізація індивідуального підходу в процесі навчання; укріп- люється зворотній зв’язок; з’являється новий інструмент оціночної діяльності. Усе це дає викладачеві можли- вість слідкувати за процесом набуття знань та умінь кожного студента.Contemporary education in Ukraine requires mastering and implementing innovative teaching methods by aca- demic staff. The article is focused on the issues concerning modernization and improvement of higher education in Ukraine under conditions of European integration. Much attention is given to the peculiarities of innovative teaching, its impact on future specialist’s personality development; innovative teaching methods (portfolio method in particular) are reviewed. Portfolio is a collection of works collected over a period of time (semester of academic year) which is eva- luated according to the student’s progress or compliance with academic programme. The use of portfolio in training process contributes to development of skills of working with different kinds of educational and professional informa- tion, forming professional reflection, professional and general cultural competences. Portfolio method is a popular and required pedagogical technology. Models it are diverse, rather flexible and functional. They work at different stages of studying at various institutions. Portfolio corresponds to aims, tasks and ideology of practice-oriented teaching. It is also a modern form of evaluation; helps solve a number of pedagogical problems, such as support of motivation of stu- dents, forming the ability to study – to set objectives, plan and organize one’s own studying; developing the skills of reflexive evaluation activity; the formation of adequate evaluation. Thus, portfolio is a method of authentic evaluation of educational results according to what was created by students during educational, creative, social and other types of activity. The technology of portfolio is of pedagogical significance for a teacher: it contributes to individual approach implementation in training process, to strengthening feedback. All these factors help the teacher examine the process of acquisition of knowledge and abilities of every student.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5558
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fomina.pdf239.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.