Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChebykin, Oleksij Yakovych-
dc.contributor.authorЧебикін, Олексій Якович-
dc.contributor.authorЧебыкин, Алексей Яковлевич-
dc.contributor.authorСкоромна, Маріанна Володимирівна-
dc.contributor.authorСкоромная, Марианна Владимировна-
dc.contributor.authorSkoromna, Marianna Volodymirivna-
dc.contributor.authorБедный, Григорий-
dc.date.accessioned2019-12-19T13:24:25Z-
dc.date.available2019-12-19T13:24:25Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationЧебикин А. О системе подготовки современного учителя / А. Чебикин, М. Скоромная, Г. Бедный // Місія вчителя в сучасному світі: матеріали ІІ Міжнародного симпозіум (Одеса, 27-30 вересня 2012 р.). – Одеса: Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2013. – С. 30-36.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5477-
dc.description.abstractВ статье изложены основные положения содержания системно-деятельностной концепции подготовки учителя, которые позволяют переориентировать традиционную систему формирования компетенций у будущего учителя: во-первых, по подготовке его преимущественно как передатчика знаний на специалиста, способного реализовать инновационные достижения и строить авторскую учебную деятельность; во-вторых, с учителя как преимущественно распорядителя ученического коллектива на специалиста, который является организатором совместной деятельности учащихся, в-третьих, со специалиста, у которого доминирует эмпирическое мышление на учителя, который реализует теоретическое, творчески-педагогическое мышление в учебно-воспитательном процессе. Предложено научно-методическое обеспечение сопровождения внедрения этого подхода. У статті викладені основні положення змісту системно-діяльнісної концепції підготовки вчителя, які дозволяють переорієнтувати традиційну систему формування компетенцій у майбутнього вчителя: по-перше, по підготовці його переважно як передавача знань на фахівця, здатного реалізувати інноваційні досягнення і будувати авторську навчальну діяльність; по-друге, з учителя як переважно розпорядника учнівського колективу на фахівця, який є організатором спільної діяльності учнів, по-третє, з фахівця, у якого домінує емпіричне мислення на вчителя, який реалізує теоретичне, творчо-педагогічне мислення в навчально-виховному процесі. Запропоновано науково-методичне забезпечення супроводу впровадження цього підходу.The article sets out the main provisions of the content of the system-activity concept of teacher training, which allow you to reorient the traditional system of forming competencies for a future teacher: firstly, to prepare it mainly as a transmitter of knowledge to a specialist who is able to realize innovative achievements and build author's educational activities; secondly, from a teacher as the main manager of the student body to a specialist who organizes joint activities of students, thirdly, from a specialist who is dominated by empirical thinking on a teacher who implements theoretical, creative and pedagogical thinking in the educational process. The scientific and methodological support of the implementation of this approach is proposed.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherОдеса: Видавець Букаєв Вадим Вікторовичuk
dc.subjectобучениеuk
dc.subjectучебная деятельностьuk
dc.subjectучебно-профессиональная подготовкаuk
dc.subjectсистемно-деятельностная концепцияuk
dc.subjectсопровождениеuk
dc.subjectвнедрениеuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.subjectнавчальна діяльністьuk
dc.subjectнавчально-професійна підготовкаuk
dc.subjectсистемно-діяльнісна концепціяuk
dc.subjectсупровідuk
dc.subjectвпровадженняuk
dc.subjecttraininguk
dc.subjectstudy processuk
dc.subjecteducational and professional traininguk
dc.subjectsystemic and activity conceptuk
dc.titleО системе подготовки современного учителяuk
dc.title.alternativeПро систему підготовки сучасного вчителяuk
dc.title.alternativeAbout the system of training a modern teacheruk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики практичної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chebykin, Oleksij Yakovych.pdf6.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.