Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5477
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Chebykin, Oleksij Yakovych | - |
dc.contributor.author | Чебикін, Олексій Якович | - |
dc.contributor.author | Чебыкин, Алексей Яковлевич | - |
dc.contributor.author | Скоромна, Маріанна Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Скоромная, Марианна Владимировна | - |
dc.contributor.author | Skoromna, Marianna Volodymirivna | - |
dc.contributor.author | Бедный, Григорий | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-19T13:24:25Z | - |
dc.date.available | 2019-12-19T13:24:25Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Чебикин А. О системе подготовки современного учителя / А. Чебикин, М. Скоромная, Г. Бедный // Місія вчителя в сучасному світі: матеріали ІІ Міжнародного симпозіум (Одеса, 27-30 вересня 2012 р.). – Одеса: Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2013. – С. 30-36. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5477 | - |
dc.description.abstract | В статье изложены основные положения содержания системно-деятельностной концепции подготовки учителя, которые позволяют переориентировать традиционную систему формирования компетенций у будущего учителя: во-первых, по подготовке его преимущественно как передатчика знаний на специалиста, способного реализовать инновационные достижения и строить авторскую учебную деятельность; во-вторых, с учителя как преимущественно распорядителя ученического коллектива на специалиста, который является организатором совместной деятельности учащихся, в-третьих, со специалиста, у которого доминирует эмпирическое мышление на учителя, который реализует теоретическое, творчески-педагогическое мышление в учебно-воспитательном процессе. Предложено научно-методическое обеспечение сопровождения внедрения этого подхода. У статті викладені основні положення змісту системно-діяльнісної концепції підготовки вчителя, які дозволяють переорієнтувати традиційну систему формування компетенцій у майбутнього вчителя: по-перше, по підготовці його переважно як передавача знань на фахівця, здатного реалізувати інноваційні досягнення і будувати авторську навчальну діяльність; по-друге, з учителя як переважно розпорядника учнівського колективу на фахівця, який є організатором спільної діяльності учнів, по-третє, з фахівця, у якого домінує емпіричне мислення на вчителя, який реалізує теоретичне, творчо-педагогічне мислення в навчально-виховному процесі. Запропоновано науково-методичне забезпечення супроводу впровадження цього підходу.The article sets out the main provisions of the content of the system-activity concept of teacher training, which allow you to reorient the traditional system of forming competencies for a future teacher: firstly, to prepare it mainly as a transmitter of knowledge to a specialist who is able to realize innovative achievements and build author's educational activities; secondly, from a teacher as the main manager of the student body to a specialist who organizes joint activities of students, thirdly, from a specialist who is dominated by empirical thinking on a teacher who implements theoretical, creative and pedagogical thinking in the educational process. The scientific and methodological support of the implementation of this approach is proposed. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Одеса: Видавець Букаєв Вадим Вікторович | uk |
dc.subject | обучение | uk |
dc.subject | учебная деятельность | uk |
dc.subject | учебно-профессиональная подготовка | uk |
dc.subject | системно-деятельностная концепция | uk |
dc.subject | сопровождение | uk |
dc.subject | внедрение | uk |
dc.subject | навчання | uk |
dc.subject | навчальна діяльність | uk |
dc.subject | навчально-професійна підготовка | uk |
dc.subject | системно-діяльнісна концепція | uk |
dc.subject | супровід | uk |
dc.subject | впровадження | uk |
dc.subject | training | uk |
dc.subject | study process | uk |
dc.subject | educational and professional training | uk |
dc.subject | systemic and activity concept | uk |
dc.title | О системе подготовки современного учителя | uk |
dc.title.alternative | Про систему підготовки сучасного вчителя | uk |
dc.title.alternative | About the system of training a modern teacher | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра теорії та методики практичної психології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chebykin, Oleksij Yakovych.pdf | 6.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.