Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/546
Title: Зарубіжні та вітчизняні концепції виховання особистості: теоретичний аналіз
Other Titles: Domestic and foreigh concepts of personal education:theoretical review
Authors: Черняк, Сергій Геннадійович
Keywords: педагогічні концепції
виховання особистості
концепції виховання
самовиховання
науковий аналіз
pedagogical concepts
personal education
concepts of education
self-education
scientific review
concepts of education
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Черняк, С. Г. Зарубіжні та вітчизняні концепції виховання особистості: теоретичний аналіз / С. Г. Черняк // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2017. – №2. – С. 25-32
Abstract: У статті здійснено теоретичний аналіз провідних зарубіжних і вітчизняних концепцій виховання особистості. Автор розкриває сутність і специфіку зарубіжних концепцій виховання (марксистська, технократична, авторитарного раціоналізму, психоаналітична, прагматична, неогуманістична, концепція неотомізму) і вітчизняних (системна концепція, концепція демократизації, системно-рольова концепція, концепція національного виховання, культурологічна концепція, концепція громадянського виховання, самовиховання, особистісно орієнтованого виховання). The article deals with the issue of future translators’ training for successful fulfilment of professional tasks in the multicultural society as well as with the core components of such training. It has been stated that the ability for multicultural communication and tolerance should be developed during future translators’ professional training. The author suggests the ways of improving the process of translators’ training aiming at their effective functioning in a multicultural society.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/546
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Черняк Г.С..pdf316.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.