Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5255
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСавєльєва, Олена Вячеславівна-
dc.contributor.authorSavielieva, Olena Vyacheslavivna-
dc.contributor.authorКурінная, Тетяна Петрівна-
dc.contributor.authorKurinnaia, Tetiana Petrivna-
dc.contributor.authorLopakov, Oleksiy-
dc.contributor.authorViktorov, Alexandr-
dc.date.accessioned2019-12-04T13:06:28Z-
dc.date.available2019-12-04T13:06:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationOlena Savielieva Using the «Abris» Business Game Technique in the Study of Engineering Disciplines / Olena Savielieva, Alexandr Viktorov, Oleksiy Lopakov, Tetiana Kurinnaia. // R&E-source Online Journal for Research and Education. – Special Issue 17: Engineering pedagogy unites. – Dec. 2019. – P. 246-255.uk
dc.identifier.issn2313-1640-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5255-
dc.description.abstractThe article deals with the use of the business game «Abris» in order to teach students how to plot an outline of a land plot using photos of a quadcopter, with the possibility of viewing each part of the plot in a more fragmented and more detailed way. The technique of the game is that the student needs for a limited time to draw the outline of the area, which was shot using a quadcopter. The student is given a plot of 300 x 300 meters of settlement type. The survey was conducted on top of the whole plot, as well as in parts, for a more accurate assessment of the situation. In the form of a business game there is an opportunity to explain to student-surveyors the definition of "outline", to teach them to draw and understand, to point out all the nuances of performing creative work. The game was developed aiming at students-surveyors studying the subject of "topographical and land survey drawing". Today, engineering graphics trains not only engineers, but really broad-minded specialists who have the developed spatial thinking and imagination, which allows them to solve many problems, finding various options, and even the most extraordinary ones. У статті розглядається застосування ділової гри «Абрис» для навчання студентів побудові абрису земельної ділянки за фотознімками квадрокоптера, з можливістю розгляду кожної частини ділянки по-фрагментного та більш деталізовано. Методика гри полягає у тому, що студенту потрібно за обмежений час накреслити абрис ділянки, який був знятий за допомогою квадрокоптера. Студенту дається ділянка 300х300 метрів селищного типу. Зйомка проведена зверху всієї ділянки, а також по частинам, для більшої точності оцінки ситуації. У формі ділової гри є можливість пояснити студентам-геодезистам дефініцію «абрис», навчити його креслити і розуміти, вказати на всі нюанси виконання творчої роботи. Гра націлена на студентів – майбутніх геодезистів, що вивчають предмет «топографічне та землевпорядне креслення». На сьогоднішній день інженерна графіка готує не лише інженерів, а дійсно широкопланових спеціалістів, які мають розвинене просторове мислення та уяву, що дозволяє вирішувати безліч завдань, знаходячи найрізноманітніші варіанти, і навіть самі неординарні, отримувати декілька правильних відповідей на поставлені задачі.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherPädagogische Hochschule Niederösterreichuk
dc.subjectAbrisuk
dc.subjectquadcopteruk
dc.subjectbusiness gameuk
dc.subjecttopographic and land surveyinguk
dc.subjectengineering and computer graphicsuk
dc.subjectабрисuk
dc.subjectквадрокоптерuk
dc.subjectділова граuk
dc.subjectтопографічне та землевпорядне кресленняuk
dc.subjectінженерна та комп’ютерна графікаuk
dc.titleUsing the «Abris» Business Game Technique in the Study of Engineering Disciplinesuk
dc.title.alternativeВикористання методики ділової гри «Абріс» при вивченні інженерних дисциплінuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра технологічної і професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
764-Artikeltext-2458-1-10-20191129.pdf973.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.