Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/517
Назва: Психологія формування толерантного середовища в умовах нової української школи
Інші назви: Psychology of tolerant environment formation In terms of the concept “the new ukrainian school
Автори: Яланська, С. П.
Атаманчук, Н. М.
Yalanska, S.
Atamanchuk, Nina
Ключові слова: толерантність
толерантне середовище
учнівська молодь
студентська молодь
психолого-педагогічні засоби
тренінгові засоби
нова українська школа
new Ukrainian school
students
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Яланська С. П. Психологія формування толерантного середовища в умовах нової української школи / С. П. Яланська, Н. М. Атаманчук // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2017. – № 1. – С. 71-75
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена актуальній проблемі психології формування толерантного освітнього середовища. На сьогодні об’єднання суспільства можливе лише на засадах толерантності, що базується на принципах миру, милосердя, взаєморозуміння та взаємодопомоги. Тож розвиток толерантної особистості має здійснюватися в освітніх закладах різних рівнів. Мета статті полягає у розкритті психолого-педагогічних і тренінгових засобів створення толерантного освітнього середовища, визначенні основних шляхів його формування вновій українській школі. Під толерантністю особистості ми розуміємо доброзичливе та терпиме ставлення до оточуючих і навколишніх подій, що не порушують прав людини й не завдають шкоди навколишньому середовищу. Визначено, що структура толерантності особистості базується на основних структурних компонентах: когнітивному (знання про об'єкти і ситуації життєдіяльності, що є результатом набуття індивідуального досвіду); емоційному (емоційні стани, які передують виникненню поведінкового компоненту, сприяючи систематизації знань і появі певної поведінки); поведінковому (призводить до актуалізації елементарних фіксованих установок, ціннісних орієнтацій та етнічних цінностей). За результатами теоретичних (теоретич- ний аналіз, синтез, індукція, абстрагування, порівняння, узагальнення, систематизація) та емпіричних (анкетування, бесіда) методів дослідження розроблено програму розвитку толерантності, що спрямована на створення толерантного середовища, партнерської взаємодії між учасниками навчально-виховного процесу, мотивацію до творчої самореалізації, доброзичливого, терпимого ставлення до оточуючих; розвиток позитивного мислення; розкриття здібностей і можливостей особистості в освітньому середовищі.The article deals with the issue of tolerant educational environment formation which is quite relevant in modern psychology. Today the unity of the society is possible on the grounds of tolerance, which involves the principles of peace, mercy, and mutual understanding. Thus, the development of a tolerant personality should be one of the aims of the educational process in the educational institutions of all types. The paper aims to reveal psycho-pedagogical and training means of creating tolerant educational environment, to determine the main ways of its formation in terms of the concept “The new Ukrainian school”. Tolerance of the personality is considered as kind and permissive attitude towards people and events which does not violate human rights and does no harm to the surrounding environment. It involves the following components: cognitive (knowledge about objects and life situations which are the results of the individual experience); emotional (emotional states that precede the emergence of the behavioral component contributing to the systematization of knowledge and the emergence of a certain behavioral pattern); behavioral (leads to actualization of attitudes, value orientations and ethnic values). Basing on the scientific literature review and the survey of the students a special program for the development of tolerance has been developed. It is focused on the creation of the tolerant environment, partnership interaction between the educational process participants, motivation for creative self-fulfillment, kind attitude towards other people; the development of positive thinking, necessary abilities and skills in the educational environment. The program consists of the following exercises: “Tolerance and personal development”, “Against conflicts, violence and discrimination”, “Against aggression, envy”, “Volition affords and achieving a goal”, “Way to success”, “The rules of tolerant communication”, “We are the personalities”, etc.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/517
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Еланська.pdf244.41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.