Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5152
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДегтяренко, Тетяна Володимирівна-
dc.contributor.authorДегтяренко, Татьяна Владимировна-
dc.contributor.authorDehtiarenko, Tetiana Vоlodymyrivnа-
dc.contributor.authorБербега, О. І.-
dc.contributor.authorБербега, Е. И.-
dc.contributor.authorBerbega, O. I.-
dc.date.accessioned2019-12-02T08:42:32Z-
dc.date.available2019-12-02T08:42:32Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationДегтяренко Т. В. Нейропсихологические аспекты нарушений письменной речи у младших школьников / Т. В. Дегтяренко, О. І. Бербега // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2006. – № 3-4. – С. 145-149.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5152-
dc.description.abstractВ статье приведен анализ нарушений письменной речи у младших школьников и подчеркивается актуальность разработки проблемы профилактики дисграфии у детей дошкольного возраста, освещены психофизиологические механизмы формирование навыков письма у детей и нейропсихологические аспекты дисграфии. Авторы делают вывод, что дальнейшее исследование нейропсихологических механизмов нарушения психомоторных функций при дисграфии, разработка и апробация адекватных дифференцированных коррекционных программ для преодоления нарушений письма уже начиная с дошкольного возраста позволит решить актуальную для Украина проблему предупреждения дисграфии у детей. У статті наведено аналіз порушень письмової мови в молодших школярів і підкреслюється актуальність розробки проблеми профілактики дисграфії в дітей дошкільного віку, висвітлено психофізіологічні механізми формування навичок письма в дітей і нейропсихологічні аспекти дисграфії. Автори роблять висновок, що подальше дослідження нейропсихологічних механізмів порушення психомоторних функцій при дисграфії, розробка та апробація адекватних диференційованих корекційних програм для подолання порушень письма вже починаючи з дошкільного віку дозволить вирішити актуальну для України проблему попередження дисграфії в дітей. The article analyses some cases of violation of writing speech of junior pupils and accentuates actuality of developing the problem of applying preventive measures of pre-schoolers’ disgraghy. The authors describe psycho-physiological mechanisms of developing children’s writing skills and analyze some aspects of disgraphy. They draw a conclusion that the further investigation of neuropsychological mechanisms of violation of psychomotor functions in cases of disgraphy, development and approbation of adequate differentiated corrective programs for overcoming these violations right from the pre-school age enable to solve the problem of preventing children’s disgraphy which is actual all over Ukraine nowadays.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectмладшие школьникиuk
dc.subjectмолодші школяріuk
dc.subjectprimary school studentsuk
dc.subjectнарушение речиuk
dc.subjectпорушення мовиuk
dc.subjectspeech impairmentuk
dc.subjectнейропсихологические аспектыuk
dc.subjectнейропсихологічні аспектиuk
dc.subjectneuropsychological aspectsuk
dc.titleНейропсихологические аспекты нарушений письменной речи у младших школьниковuk
dc.title.alternativeНейропсихологічні аспекти порушень писемного мовлення у молодших школярівuk
dc.title.alternativeNeuropsychological aspects of writing disorders in primary school studentsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2006

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
48.pdf163.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.