Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5151
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБербега, Е. И.-
dc.contributor.authorБербега, О. І.-
dc.contributor.authorBerbega, O. I.-
dc.date.accessioned2019-12-02T08:29:17Z-
dc.date.available2019-12-02T08:29:17Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationБербега Е. И. Оценка речевого развития у старших дошкольников и основные направления коррекционо-профилактической работы по предупреждению дисграфии / Е. И. Бербега // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2006. – № 3-4. – С. 143-145.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5151-
dc.description.abstractВ статье подчеркивается актуальность разработки проблемы профилактики дисграфии у детей дошкольного возраста и содержатся конкретные методические рекомендации, как по выявлению, так и по устранению предпосылок ее развития до начала обучение ребенка грамоте и достаточно освещены современные положения о критериях оценки речевого развития у ребенка и указаны основные направления проведения коррекционной профилактической работы с дошкольниками с целью предупреждения дисграфии у детей. У статті підкреслюється актуальність розробки проблеми профілактики дисграфії у дітей дошкільного віку і містяться конкретні методичні рекомендації, як по виявленню, так і по усуненню передумов її розвитку до початку навчання дитини грамоті й достатньо висвітлені сучасні положення щодо критеріїв оцінки мовного розвитку у дитини і вказані основні напрями проведення корекційної профілактичної роботи з дошкільниками з метою упередження дисграфії у дітей. The article substantiates the actuality of investigating the problem of preventing disgraphy of pre-schoolers and suggests specific methodical references concerning both discovering and elimination of preconditions of its development before a child’s getting acquainted with grammar. The author presents modern theses concerning criteria of estimation of child’s speech development and points out some principal directions of preventive corrective activities with pre-schoolers.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectдисграфияuk
dc.subjectдисграфіяuk
dc.subjectdysgraphiauk
dc.subjectдисграфия у детей дошкольного возрастаuk
dc.subjectдисграфія у дітей дошкільного вікуuk
dc.subjectdysgraphia in preschool childrenuk
dc.subjectязыковое развитиеuk
dc.subjectмовний розвитокuk
dc.subjectlanguage developmentuk
dc.subjectкоррекционно-профилактическая работаuk
dc.subjectкорекційно-профілактична роботаuk
dc.subjectcorrective and preventive workuk
dc.titleОценка речевого развития у старших дошкольников и основные направления коррекционо-профилактической работы по предупреждению дисграфииuk
dc.title.alternativeОцінка мовного розвитку у старших дошкільників і основні напрямки корекційно-профілактичної роботи з попередження дисграфіїuk
dc.title.alternativeAssessment of speech development in senior preschoolers and the main directions of correctional work to prevent dysgraphiauk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2006

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
47.pdf150.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.