Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5026
Title: Особливості розвитку візуального мислення у студентів творчих спеціальностей
Other Titles: Features of development of visual thinking in students of creative specialties
Authors: Симоненко, Світлана Миколаївна
Symonenko, Svitlana Mykolaivna
Keywords: візуальне мислення
розвиток мисленнєвих процесів
студенти
психологічний тренінг
visual thinking
development of thinking processes
students
psychological
students of specialties
psychological trainingl
creative talent
Issue Date: 2017
Publisher: Южноукраинский национальный педагогический университет имени К. Д. Ушинского
Citation: Симоненко С. М. Особливості розвитку візуального мислення у студентів творчих спеціальностей / С. М. Симоненко // Глобальные вызовы педагогического образования в университетском пространстве, (18-21 мая 2017 г.).– Одесса : ЮНПУ имени К. Д. Ушинского, 2017. – С. 490-491
Abstract: У дослідження розглянуто психологічні особливості візуального мислення протягом навчання у студентів різних творчих спеціальностей таких як : музична, хореографічна, художньо-графічна, а також розробка та апробація ефективності тренінгу розвитку заначеного виду мислення. Доведено ефективність психологічного тренінгу з розвиткту візуального мислення у студентів творчих спеціальностей. The study considers the psychological features of visual thinking during the training of students of different creative specialties, such as: musical, choreographic, artistic and graphic, as well as the development and testing of the effectiveness of training development of a particular type of thinking. The effectiveness of psychological training on the development of visual thinking in students of creative specialties is proved.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5026
Appears in Collections:Кафедра психології розвитку та соціальних комунікацій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Symonenko.pdf800.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.