Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/490
Title: Searching for individual differences in experiencing psychological barriers
Other Titles: Пошук індивідуальних відмінностей у переживаннях психологічного бар'єру
Authors: Саннікова, Анастасія Олександрівна
Санникова, Анастасия Александровна
Sannikova, Anastasiia
Keywords: emotionality
dispositions
joy
sadness
individual differences
psychological barrier
stage barrier
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Саннікова, А. О. Пошук індивідуальних відмінностей у переживаннях психологічного бар'єру / А. О. Саннікова // Наука і освіта : наук.-практ. журн. – 2017. – № 1. – С. 62-66.
Abstract: The paper aims to present the results of the study of the individual-psychological specificity of experiencing stage barriers by performers who differ in emotional disposition. The stage barrier in the paper is understood as negatively colored intellectual, somatic, emotional and behavioral reactions and experiences that manifest themselves in inhibition, stupor, restriction of choice and in the occurrence of such subjectively nsurmountable obstacles that block the stage activity, impede success and can be overcome only in the process of certain kind of psychological work. Emotionality was chosen as a psychological factor that influences the structure of the stage barrier and the specifics of its manifestations. The study of a stable proneness to stage barriers was carried out with the help of the author’s psychometric technique “Differential Diagnostics of the Propensity for Stage Barriers”, in addition, the “Four Modalities Questionnaire of Emotionality” was used. The significant differences were found with the help of Student’s t-test between the group of individuals with the domination of positive emotions of the “joy” pattern, on the one hand, and the rest of the groups with negative emotions domination – “anger”, “fear”, and “sadness”. At the same time, the manifestations of stage barriers in the three groups of individuals with the dominance of negative emotions are considered to be very similar. Therefore, emotionality also affects the specificity of stage barriers. It can be assumed that the features of the emotions that accompany stage barriers, expression, behavior, the peculiarities of their control and regulation, the choice of ways of behavior aimed at inhibiting stage barriers (and perhaps their aggravation) also are different in persons with different emotional dispositions.У статті розглядаються результати дослідження індивідуально-типологічних особливостей сценічних бар’єрів як одного з видів психологічних хвилювань у творчій діяльності виконавців (співаків, музикантів, акторів тощо). Установлено, що сценічний бар’єр – це цілісний складний психологічний феномен, комплекс негативно забарвлених емоційних, інтелектуальних, поведінкових реакцій та їх проявів, які сприяють виникненню суб’єктивно непереборних перешкод, які порушують, блокують активність особистості виконавця, котра спрямована на реалізацію успішної сценічної діяльності. Експліковано й описано компоненти структури сценічного бар’єру, що розкривають його психологічну сутність: психофізіологічний, емоційний, огнітивний, конативний (поведінковий), контрольноегулятивний, мотиваційно-ціннісний, ергічний (енергетичний), показник загальної схильності до «стоп-реакцій». Кожний із цих ознак по-своєму «маркує» сценічну ситуацію. Комбінація показників («маркерів»), їхнє якісно-кількісне сполучення визначають характер переживання сценічного бар’єру, його рівень, тип, варіативність. Наведено результати дослідження індивідуально-психологічної специфіки переживання сценічних бар’єрів виконавцями, що різняться емоційною диспозицією (схильністю до переживань емоцій певної модальності). становлено значимі відмінності між групою осіб з домінуванням емоцій паттерну «радість», з одного боку, та іншими групами виконавців з домінуванням емоцій «гнів», «страх» і «печаль». У той же час яскраво презентовано подібність у змісті проявів сценічних бар’єрів у трьох груп осіб з домінуванням емоцій з від’ємним знаком (гнів, страх і печаль). Доведено, що емоційність як стійка властивість особистості виступає в ролі системотворчого чинника щодо структури сценічного бар’єру: якісні особливості емоційності, ступінь домінування кожної модальності визначають специфіку схильності до переживання сценічного бар’єру. Передбачається, що особливості емоційної палітри, які супроводжують сценічні бар’єри, експресію, поведінку, особливості їх контролю й регуляції, вибір способів поведінки, спрямованих на гальмування сценічних бар’єрів (а, можливо, і на їхнє загострення) також відрізняються в осіб з різною емоційною диспозицією.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/490
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sannicova.pdf368.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.