Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4897
Title: Музичний авангард в контексті педагогічної інноватики
Other Titles: Musical avant-garde in the terms of pedagogical innovation theory
Authors: Корчевна, Світлана Олександрівна
Korchevnaya, Svetlana Oleksandrivna
Keywords: музичний авангард
педагогічна інноватика
інструментально-виконавська підготовка
musical avant-garde
pedagogical innovation theory
instrumental performance training
Issue Date: 2009
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Корчевна С. О. Музичний авангард в контексті педагогічної інноватики / С. О. Корчевна // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – 2009. – Вип. 7 (12) – С. 80-85.
Series/Report no.: Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти;
Abstract: Стаття висвітлює навчально-виховні аспекти музичного авангарду в процесі інструментально-виконавської підготовки майбутніх вчителів музики в класі баяна. В контексті дослідження уточнюється поняття «музичний авангард», розкриті його стильові особливості. Музичний авангард розглядається автором як засіб педагогічної інноватики. The article highlights the educational and training aspects of the musical avant-garde in process of instrumental performance training future teachers of music in the classroom accordion. In the context of the study clarified the notion of "musical avant-garde", disclosed its stylistic features. Musical avant-garde is considered by the author as a means of pedagogical innovation theory.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4897
Appears in Collections:Кафедра музично – інструментальної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Корчевна_стаття 2009.pdf201.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.